تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۵۱۰
تعداد بازدید: ۲۱۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
اولین جلسه کمیته علمی «هجدهمین همایش صنایع دریایی» دیروز در سالن هیئت مدیره وزارت نفت برگزار گردید.
اولین جلسه کمیته علمی هجدهمین همایش صنایع دریایی دیروز 95/1/23 در سالن هیئت مدیره وزارت نفت برگزار گردید.
به گزارش مارین نیوز در این جلسه مدیران و نمایندگان شرکت های بزرگ ایرانی در کنار دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند. 


سعید مظاهری دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به این موضوع که انجمن مهندسی دریایی ایران تصمیم گرفته است تا محل برگزاری همایش را در جزیره کیش تثبیت نماید و با پیگیرهای هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، این موضوع عملی شده و جزیره کیش به عنوان پایگاه همایش های صنایع دریایی معرفی شده است. 
وی افزود : رویداد مهم دیگر این همایش تاکید بر صنایع نفت و گاز با رویکرد تازه خواهد بود؛ چرا که اعتقاد ما این است که صنایع انرژی می توانند پیشران صنایع دریایی کشور باشد. 
سعید مظاهری رویداد مهم دیگر همایش را حضور سخنرانان کلیدی خارجی دانست که در این مورد صحبت های اولیه انجام شده است و حضور تعدادی از آن ها قطعی شده، برای انجام هرچه بهتر این مهم یکی از پنل ها و سالن ها، فقط به سخنرانان کلیدی خارجی اختصاص یافته است. 
دبیر هجدهمین همایش ضمن تشکر از دکتر وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دلیل همت و مساعدتی که در تهیه سند جامع توسعه دریایی داشتند، این سند را نتیجه هماهنگی بین ارگان ها و تصویب دقیق مدیران دانست. 


در ادامه دکتر وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت سند توسعه دریایی از مدیرانی که در این امر مساعدت داشتند قدردانی کرد و اعلام نمود : این سند نتیجه هماهنگی بین ارگان ها و تصویب دقیق مدیران می باشد. به جرئت می توان گفت در تاریخ شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ سندی به جامعیت سند توسعه دریایی در کشور ارائه نشده است، زیرا با کمک و همدلی تمام ارگان های دریایی کشور تهیه شد. در این سند 195 بند شامل سیاست ها، اهداف کلان و راهبردی و اقدامات ملی وجود دارد.» 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در جهت اجرای سند توسعه دریایی در سال اقدام و عمل هجدهمین همایش صنایع دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: کمیته های علمی برای توسعه فناوری بسیار تاثیرگذار است که باید رصد، پایش و گزارش شوند

دکتر محمد راعی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و دبیر کمیته علمی همایش صنایع دریایی ایران در ادامه جلسه با برشمردن اهداف و برنامه ها، مهم ترین ویژگیهای همایش هجدهم را دریافت چکیده انگلیسی برای مقالات فارسی و معرفی مقالات برتر به مجلات علمی پژوهشی انجمن مهندسی دریا برای انجام داوری سریع و چاپ مقاله معرفی نمودند. 
محمد راعی در ادامه به معرفی محورهای مقالات و اعضای کمیته علمی و نمایشگاه و نحوه داوری مقالات و انتخاب مقاله برتر پرداخت. 

به گزارش مارین نیوز، در ادامه مدیران، اساتید و نمایندگان شرکت نظرات و ایده های خود را مطرح نمودند و در زمینه جذب شرکت های خارجی که با آن ها همکاری دارند اظهار امیدواری و بحث و تبادل نظر در خصوص محورهای مقالات پرداختند. 
در انتهای جلسه دکتر وطنی ضمن تشکر از انجمن مهندسی دریایی و وزارت نفت اظهار امیدواری کرد در مسیر برگزاری هجدهمین همایش صنایع دریایی سند توسعه صنایع دریایی نیز عملی شود.
در این جلسه مدیر کل امور فناوری وزارت نفت، مدیران، اساتید و نمایندگانی از انجمن مهندسی دریایی ایران، نفت و گاز پارس، دانشگاه علامه طباطبائی، پژوهشگاه شاخص پژوه وزارت صنایع و معادن و تجارت، مدیریت HSE شرکت ملی نفت، رئیس نمایشگاههای داخلی و بین المللی، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، شرکت پارسام گستر دریا، شرکت صف رزموند، شرکت هندسه پارس، شرکت نفت و گاز پارس، دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند. 
لازم به یادآوری است هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در تاریخ 27 الی 30 مهرماه در کیش برگزار می گردد.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
2
صد سند هم تهيه گردد ، چون در زمان عمل و اقدام به هزاران چالش و مشكل بر مي خورد ، نتيجه اش در ميان همه اسناد ديگر گم مي شود و مشكلي را دوا نمي كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
2
در کشورهای دیگر از تعدد جلسات پرهیز میکنند و به عمل و اقدام روی می آورند ولی در ایران تا دلتان بخواهد جلسات بی اثر در جاهای خوش آب و هوا برگزار میکنند بدون نتیجه.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
ان شا الله به نتیجه برسد
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
با تشکر از زحمت و تلاش دوستان در تهیه سند، لطفاً سند را منتشر بفرمایید تا به رؤیت همه برسد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: