تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۶۳۹
تعداد بازدید: ۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کارگاه آموزشی بررسی سامانه خدمات ترافیک دریایی (VTS) در خلیج فارس و دریای عمان حوزه تحت نظارت استان هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، در این کارگاه تخصصی دو روزه بیش از 30 نفر از روسای ادارات و کارشناسان واحدهای دریایی، سوپر وایزرها و افسران کنترل ترافیک حضور داشتند.
مهدی نوفرستی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست پایانی این کارگاه به نقش مهم این گونه برنامه ها در راستای افزایش دانش و آگاهی افسران VTS بنادر اشاره کرد و افزود: مدیریت ریسک در بحث کنترل ترافیک کشتی ها با توجه به فشار و استرس کاری کارکنان این حوزه بسیار اهمیت دارد.
وی نقش افسران VTS به ویژه سوپروایزرها را در عملیات کنترل ترافیک دریایی شامل مانیتورینگ، برنامه ریزی عملیات راهنمایی کشتی ها و موارد اضطراری همچون جلوگیری از تصادم و به گل نشستن شناورها نیز تشریح کرد و ادامه داد: دانش، مهارت و تجربه سه عامل مهم در شایستگی نیروهای سوپروایزر محسوب می شود.
نوفرستی گفت: سامانه VTS استان هرمزگان محدوده دریایی حدفاصل شرق جاسک تا 20 مایلی غرب جزیره لاوان شامل جزایر  و آب های تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان را شامل می شود.
این مقام مسئول افزود: سامانه مذکور در استان 12 سایت و ایستگاه کاری در سواحل و جزایر و 3 مرکز کنترل ترافیک دریایی واقع در بندر شهید رجایی، لنگه و کیش را تحت پوشش دارد. 
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: استانداردها و الزامات سازمان جهانی دریانوردی (IMO) و انجمن بین المللی علایم کمک ناوبری و چراغ های دریایی(IALA) در اجرای عملیات VTS  مد نظر قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: سامانه VTS در طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 و مانیتورینگ شبانه روزی شناورهای مسافری و ارایه خدمات به تمامی شناورها با ارائه 2061 خدمت، نقش ویژه ای در تامین ایمنی دریانوردی داشته است.
شایان ذکر است، در بخش دیگری از این نشست سوپروایزرها و افسران VTS به صورت گروه های کاری دونفره به ارایه گزارشی از حوزه های تحت نظارت خود پرداختند و پیشنهادات و نقطه نظراتشان را نیز مطرح کردند.
سامانه ردیابی اتوماتیک کشتی ها (AIS)، آسیب شناسی مسیرهای تردد شناورهای مسافری و بومی سازی سامانه VTS از جمله مباحثی بود که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: