تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۶۴۵
تعداد بازدید: ۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نقش دریا در تحولات ژئوپلیتیک مهم است گفت: قدرت ما برای دفاع و برقراری امنیت باید افزایش یابد که این قدرت برای برقراری امنیت در حال افزایش و گسترش است.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه همایش تحولات ژئوپلوتیکی غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و وزن ژئوپلیتیک خاصی به خود اختصاص داده است؛ از این رو ایران به بازیگر اصلی در منطقه و قدرت درجه اول مطرح بوده و اثرگذاری ایران بعد از انقلاب اسلامی و موضوع بیداری اسلامی کاملا مشخص است.
وی با بیان اینکه ایران دارای مرزهای دریایی بسیار مهمی است، به مرزهای آبی ایران در دریای خزر، خلیج فارس و منطقه مکران اشاره و اظهار کرد: این مرزهای آبی ما را به آب‌های آزاد دنیا متصل کرده است. این منطقه برای ورود و خروج کالاها و صادرات نفت بسیار حائز اهمیت است و از نظر تجاری مهمترین بخش دریایی است؛ به همین دلیل است که کشورهای فرامنطقه ای برای حضور در این منطقه علاقه‌مند هستند.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نیروی دریایی راهبردی در منطقه استراتژیک را می توان از این منظر دید.
بر همین اساس تدبیر مقام مقام معظم رهبری مبنی بر حضور نیروی دریایی راهبردی در منطقه استراتژیک را به روشنی می‌توان درک کرد از این رو از سال 86 تاکنون به قصد برقراری امنیت و تجارت حضور مستمری در این منطقه داشتیم. هم‌چنین اگر هر جایی لازم باشد به کشورهای دیگر کمک می‌کنیم.
وی مسلط بودن به عرصه دریا را بسیار مهم خواند و گفت این امر برای کشورهایی همچون افغان و آسیای میانه دارای اهمیت است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نقش دریا در تحولات ژئوپلیتیک مهم است گفت: قدرت ما برای دفاع و برقراری امنیت باید افزایش یابد که در حال حاضر این قدرت برای برقراری امنیت در حال افزایش و گسترش است.

منبع : ایسنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: