تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۶۵۲
تعداد بازدید: ۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
معاون محیط ‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با توجه به جایگاه مهم دریا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و دیگر بخش‌ها پیشنهاد می‌شود وزارتخانه امور دریایی در دولت تشکیل شود.
به گزارش مارین نیوز، پروین فرشچی معاون محیط ‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست ظهر امروز در همایش خلیج ‌فارس، محیط ‌زیست و مردم استان بوشهر با بیان اینکه این استان در خلیج فارس دارای جایگاه مهم و تاثیرگذاری است اظهار داشت: استان بوشهر در خلیج فارس دارای بیشترین مرزدریایی و بیشترین نقش مهم اقتصادی و دریانوردی است.
وی با اشاره به اینکه به طرح‌های زیست محیطی دریایی باید توجه ویژه شود افزود: قوانین زیست‌ محیطی سواحل و دریا از سایر قوانین زیست ‌محیطی تفکیک و در این راستا  طرحی در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.
معاون محیط ‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران باید دریا محور شود افزود: این کشور به استثنای ظرفیت‌هایی در زمینه نفت و گاز و ماهیگیری از قابلیت‌های دیگری در حوزه دریا بهره‌مند است که باید براساس این ظرفیت‌ها فعالیت‌های کشور دریا محور شود.
فرشچی، تدوین قوانین و سند توسعه دریایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اسناد توسعه دریایی، توسعه فناوری دریایی  و توسعه گردشگری دریایی در حال تدوین است.
وی با بیان اینکه معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در تدوین این اسناد نقش مهمی دارد گفت: بهبود در حوزه آمایش سرزمینی با نگرش اکوسیستمی، هماهنگی بین بخشی بین سازمان‌های دریا محور از دیگر برنامه‌های سازمان حفاظت محیط ‌زیست برای حفظ محیط ‌زیست دریایی است.
معاون سازمان حفاظت محیط ‌زیست با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس افزود: در تمام اسناد معتبر جهانی نام خلیج ‎فارس ثبت است و سازمان‌های تخصصی سازمان ملل خلیج‎ فارس را به همین نام می‌شناسند.
فرشچی با اشاره به اینکه تجارت دریایی مقرون به‌صرفه‌ترین حمل و نقل است بیان کرد: 90 درصد حمل و نقل و تجارت در جهان از طریق دریاها انجام می‎شود و این در حالی است که 60 درصد نفت دنیا از طریق خلیج ‎فارس منتقل و صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه 37 هزار و 500 کشتی در خلیج‎ فارس تردد می‌کند افزود: جایگاه خلیج فارس در معادلات و مبادلات بین‌المللی خیلی مهم است بگونه‌ای که بیشتر اقتصاد جهان بر محور این آبراه بین‌المللی رقم می‌خورد.
معاون محیط ‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست ارزش اقتصادی یک مترمربع از خلیج‎فارس 47 هزار دلار دانست و افزود: خلیج فارس در بعد گردشگری دریایی دارای ارزش اقتصادی بالایی است بگونه‌ای ارزش اقتصادی یک مترمربع از خلیج‎فارس 47 هزار دلار است.
فرشچی با تاکید بر راه‌اندازی وزارتخانه امور دریایی  گفت: با توجه به جایگاه مهم دریا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و دیگر بخش‌ها پیشنهاد می‌شود وزارتخانه امور دریایی در دولت تشکیل شود.
وی بابیان اینکه اکنون 18 ارگان دریایی در کشور فعالیت می‌کند بیان کرد: ارتباط بین نهادهای دریایی کشور باید تقویت شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: