تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۶۹۳
تعداد بازدید: ۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر شهید رجایی در راستای عملیاتی شدن آخرین فناوری پاکسازی اینگونه آلاینده ها خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مهدی نوفرستی اظهار داشت: در این دوره 3 روزه که به همت اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر هرمزگان و با همکاری شرکت DESMI دانمارک برگزار شد، 40نفر از نمایندگان بنادر تابعه و شرکت های دریایی بخش خصوصی حضور داشتند.
وی هدف از برگزاری این دوره عملی را آشنایی کارکنان واحدهای دریایی بنادر هرمزگان با آخرین فناوری پاکسازی آلودگی های نفتی دریا و نحوه تعمیر و نگهداری این تجهیزات اعلام کرد.
نوفرستی افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با فعالیت های عملیاتی بوم اندازی، جمع آوری بوم و انداختن اسکیمر در آب با شناور خدماتی آشنا شدند.


معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از رونمایی سیستم جمع آوری مواد نفتی به نام RO KITE توسط شرکت دانمارکی در بندر شهید رجایی و تست عملی آن در حوضچه شماره یک بندر در حاشیه این دوره آموزشی خبر داد.
نوفرستی اضافه کرد: در پایان دوره نیز، نشست پرسش و پاسخ شرکت کنندگان با مدرس دانمارکی مباحث آموزشی به منظور بومی سازی آخرین دانش و فناوری های روز دنیا در زمینه پاکسازی آلودگی های نفتی در دریا برگزار شد.
لازم به ذکر است، سازمان بنادر و دریانوردی ایران هم اکنون عضو کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی OPRC است.
گفتنی است، خلیج فارس به دلیل شرایط خاص زیست محیطی و تردد سالانه 50 هزار کشتی تجاری به ویژه شناورهای نفتکش همواره در معرض بروز معضل آلودگی نفتی قرار دارد.



 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: