تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۶۹۴
تعداد بازدید: ۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : بهترین روش برای مدیریت بنادر ، بهره برداری بخش خصوصی با نظارت دولت است.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعید نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی روز گذشته در جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ازمهم ترین دغدغه های سازمان بنادر ودریانوردی تعیین روش مدیریت و بهره برداری از ترمینال ها و پورت اپراتوری ها ( بندرهای در اختیار مجریان) است و به دنبال تصمیم بلندمدت در این امور هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انواع روشهای مدیریت و بهره برداری در دنیا عنوان کرد: برای حل این مشکل و تصمیم گیری مناسب از مشاورین خارجی( HPC) برای تحلیل بازار و مطالعه روشهای مدیریت و بهره برداری در کل دنیا استفاده شد.
سعید نژاد با بیان اینکه HPC سه روش مدیریت و بهره برداری را در این زمینه پیشنهاد داده است ، گفت: مدیریت و بهره برداری توسط بخش خصوصی، مدیریت و بهره برداری در بخش دولتی و همچنین مدیریت و بهره برداری توسط بخش خصوصی با نظارت دولت به عنوان روش پدر سالارانه (پاترنالیستی) پیشنهاد شده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات بسیار در سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری جلسات بسیار در این سازمان برای مدیریت و بهره برداری بنادر، تصمیم بر آن شد که روش سوم برای مدیریت و بهره برداری از بنادر برگزیده شود.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در این باره گفت: در این روش کسب منافع خاصی مدنظر بخش دولتی نیست.
بنابر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعیدنژاد با اشاره به اینکه برخی از فعالیت خود ماهیت انحصاری دارند تاکید کرد: برخی از فعالیت ها در کشور بصورت ذاتی ماهیت انحصاری دارند بنابراین نمی توان بزرگترین ترمینال ورودی کشور را به سرمایه گذاران خارجی واگذار کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: