تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۷۳۲
تعداد بازدید: ۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
سایت The Maritime Executiveبه نقل از MarEx در گزارشی توسعه سیستم ناوگان حمل و نقل دریایی ایران در شرایط پسابرجام را بررسی کرده است.
به گزارش مارین نیوز، سایت  The Maritime Executive به نقل از MarEx در گزارشی توسعه سیستم ناوگان حمل و نقل دریایی ایران در شرایط پسابرجام را بررسی کرده است. گزارش را در ادامه می خوانید: 
با برداشتن تحریم ها، ایران قصد دارد که ناوگان کشتیرانی خود را 120 میلیارد دلار گسترش دهد.
محمد سعیدی، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL)، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد 579000 TEU کشتی کانتینربر، کشتی های فله بر با حدود دو میلیون تن وزن مرده (dwt)  و تانکرهایی با مجموع 1.6 میلیون تن وزن مرده خریداری کند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) قبلا توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل و سازمانهای بین المللی دیگر، به دلیل فعالیتهای هسته ای و موشکهای بالستیک ایران تحریم شده بود. ناوگان فعلی IRISL شامل 87 شناور اقیانوس پیما و 28 شناور با پرچم شرکت های تابعه است.
محمد سعیدی با اشاره به اینکه  تمام کشتی های جدید تا سال 2020 عملیاتی خواهد شد و بودجه آنها از میلیاردها دلار درآمد نفت بلوکه شده ایران در بانکهای بین المللی، که انتظار می رود با برداشتن تحریمها آزاد شوند، تأمین خواهد شد؛ اعلام کرد: « ایران به احتمال زیاد بیشتر سفارشات خود را به چین خواهد داد، به این خاطر که رابطه با چین و بانکهای چینی به کشتیرانی جمهوری اسلامی (IRISL) اجازه می دهد که سفارشات خود را به یاردهای چینی بسپارد.»
IRISL  همچنین قصد دارد 14000  TEU شناور پاناماکس سفارش دهد تا بتواند با شرکتهای کشتیرانی بزرگ، رقابت کند.
ایران فعالانه به دنبال افزایش تولید نفت و گاز و صنعت کشتیرانی خود در پی برداشتن تحریمها است.
در ماه جولای، شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM، فعالیتهای مقدماتی برای ارتباط با بندر شهید رجایی ایران فراهم آورد. کانتینربر این شرکت اولین کشتی کانتینربری بود که در ماه آگوست با 11500TEU  در این بندر پهلو گرفت.
ایران برای افزایش تولید نفت به مقدار 4.2 میلیون بشکه در روز  در آینده نزدیک برنامه ریزی می کند.
ایران که چهارمین کشور از نظر ذخایر نفتی است، هم اکنون تولید روزانه اش را به حدود 2.8 میلیون بشکه رسانده است. دولت ایران معتقد است که تا شش ماه بعد از تحریمها می تواند تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: