تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۵۴
تعداد بازدید: ۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
همزمان با سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک فروند کشتی لندینگ کرافت با ظرفیت 2 هزار و 500 تن روز دوشنبه به بخش خصوصی تحویل داده شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل مجتمع صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: این کشتی پنجمین شناور چند منظوره در خاورمیانه است که با 76 متر طول، 17.5 متر عرض و پنج متر ارتفاع در بازه زمانی 2 ساله به همت متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است. 
سعید اختلاط افزود : این شناور قابلیت حمل 144 کانتینر 20 فوتی و 2 هزارو 500 تن کالا نظیر خودرو، گازوئیل و بنزین برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آب های بین المللی و جزایر اطراف را دارد. 
وی اظهارکرد: بخشی از ظرفیت های مجتمع صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهر به ساخت این شناورها اختصاص یافته و تا پایان امسال 2 فروند شناور دیگر با این ویژگی تحویل بخش خصوصی می شود. 
اختلاط گفت: با کشور عراق برای ساخت شناورها در اندازه ها و اهداف مختلف تجاری رایزنی شده و در حال مذاکره برای عقد قرارداد ساخت چند فروند شناور تجاری با طرف عراقی هستیم.
سوم خرداد 1360 یادآور آزادسازی شهر خرمشهر است که با دلیری رزمندگان و ایستادگی ملت ایران آزاد شد. 
این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت درچهارم آبان 1359 به اشغال دشمن درآمده بود، پس از 578 روز (19 ماه) اشغال، به آغوش میهن اسلامی بازگشت و پیکره پاک آن از لوث وجود متجاوزان تطهیر شد. 



منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: