تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۵۷
تعداد بازدید: ۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با ارائه ۲۵ پیشنهاد برای همکاری مشترک ایران و سنگاپور گفت: بانک مشترک ایران و سنگاپور تاسیس می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و سنگاپور به تشریح موقعیت‌های اقتصاد ایران و تعریف شرایط جدید اقتصاد ایران پرداخت و گفت: در شرایط تحریم، اقتصاد ایران، اقتصاد نفتی، سست و بی ریشه بود و ثبات و پایداری نداشت. همچنین اقتصادی متکی به واردات و صادرات صرف موجب گرفتار شدن در تحریم‌ها شده بود، به‌طوریکه تمام ضرر و زیان به طرف ایران بود.
وی با اشاره به خصوصیات‌ اقتصاد ایران در زمان تحریم‌ها، افزود: اقتصاد دولتی و زیر ذره بین رفتن دولت‌ها و شرکت‌های دولتی در زمان‌های خاص و به طور کلی عدم علاقه فعالان اقتصادی برای کار با شرکت‌های دولتی و نگرانی از پایدار نبودن دولت‌ها از جمله ویژگی‌های اقتصاد ایران است.
رئیس اتاق ایران با تشریح ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی که در شرایط فعلی توسط بالاترین مقام کشور ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر، مردمی کردن اقتصاد، عدم اتکا به نفت در بودجه، دانش‌بنیان کردن اقتصاد، نگاه به ظرفیت‌های موجود و ایجاد زنجیره ارزش در تولید و تولید محور کردن کشور از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است. نامبرده در ادامه صحبت‌هایش به اولویت‌های شریک خارجی برای همکاری با ایران اشاره کرد و افزود: شریک تجاری ایران باید حتی‌الامکان امتحان خود را پس داده و همواره در کنار ایران باشد؛ ضمن اینکه ۳۰ درصد از تولید خود را صادر کرده و انتقال تکنولوژی منطبق با الزامات زیست‌محیطی را داشته باشد.
سیستم نرم‌افزاری موجود بانک‌ها در سنگاپور و سرمایه شرکت‌های بزرگ ایرانی مانند پتروشیمی‌ها، کشتیرانی و شریک ثالث در صورت علاقه، همکاری در توسعه سواحل مکران، آب‌شیرین‌کن‌ها و پروژه‌های انتقال آب، همکاری در حوزه صنایع دریایی، بایو، نانو، ITCو ایجاد بخش‌هایی از زنجیره تولید در ایران می تواند از زمینه‌های همکاری ایران و سنگاپور باشد.

منبع : مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: