تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۶۱
تعداد بازدید: ۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
۱۱ بندر صید و صیادی چابهار و کنارک در جنوب استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست صید در غرب اقیانوس هند را دارند.‏
به گزارش مارین نیوز، سرپرست اداره کل شیلات سیستان بلوچستان با اشاره به این که ۲۵ هزار صیاد دائمی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در چابهار و کنارک فعالیت دارند، افزود: سیستان و بلوچستان دارای ۲۳۳۰ شناور صید و صیادی، شامل۹۳۰ لنج و ۱۴۰۰ قایق است.
‎به گفته مهندس بهرام میرزایی صیادان سیستان و بلوچستان از طریق دریای عمان و آبهای اقیانوسی ۷۰ درصد تون ماهیان کشور را تأمین می کنند‏‎.
‎وی یکی از شاخص های اقتصادی استان سیستان و بلوچستان را توانمندی‌های شیلاتی و آبزیان دانست و گفت: صید ماهی، میگو و دیگر آبزیان دریایی نقش مهمی در افزایش اشتغال پایدار دارد‎.
‎او با اشاره به وجود ۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۱۰۰ واحد تولیدی صنایع شیلاتی در چابهار و کنارک یادآور شد: علاوه بر صید ماهی، در چابهار و کنارک انواع گونه‌های آبزیان مانندشاه میگو (لابستر)، خیار دریایی، ۱۸۰ گونه مختلف جلبک ها، خرچنگ و صدف وجود دارد که دارای ارزشی به مراتب بالاتر از ماهی هستند و می توان آنان را صادر و سود خوبی را عاید بهره برداران کرد‎.
‎سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان پرورش ماهی در قفس را یکی دیگر از فرصت‌های شیلاتی و آبزیان اعلام کرد و افزود: دریای عمان در محدوده چابهار و کنارک می تواند یک میلیون شغل ایجاد کند‎.
‎میرزایی گفت: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان از بخش خصوصی و فعالیت سرمایه‌گذاران حمایت ‏ویژه دارد و زمینه هرگونه همکاری و ایجاد زیرساخت‌ها را برای آنان فراهم می‌کند‎.‎وی به برگزاری اجلاس آیورا در چابهار گفت: مدیریت شیلات و ماهیگیری در اقیانوس هند یکی از اهداف اجلاس آیورا در این شهرستان است‎.
‎وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات اشتغال را با مدیریت درست و افزایش صید می‌توان برطرف کرد.

منبع : اطلاعات 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: