تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۶۴
تعداد بازدید: ۳۲۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
شركت كشتي سازي اروندان در سال 1352 با هدف ساخت و تعمير و خدمات پس از فروش شناورهای آلومينيومی تندرو تاسیس و از سال 1382 به عضویت انجمن مهندسی دریایی ایران درآمده است.
مارین نیوز در بخش گزارشات به معرفی شرکت‌های فعال در عرصه‌ی صنایع دریایی پرداخته و سعی بر معرفی محصولات و خدمات و فعالیت‌های تجاری و صنعتی دریایی موجود در کشور دارد. در همین راستا این هفته، شرکت كشتی سازی اروندان را به شما معرفی می نمائیم. 

معرفی شرکت كشتی سازی اروندان


شركت كشتی سازی اروندان در سال 1352 با مشاركت شرکت پترسون آمريكا در منطقه حفار شرقی ( شهرستان خرمشهر ) تاسيس و با هدف ساخت و تعمير و خدمات پس از فروش شناورهای آلومينيومی تندرو به منظور حفاظت و حراست از مرزهای آبي كشور تاسيس شد و تا شروع جنگ تحميلی ايران و عراق حدود 5 فروند ناوچه 50 فوتي گشتي ساحلي توليد نمود و با شروع جنگ تحميلي و واقع بودن در منطقه جنگی عملا كارخانه تعطيل شد و مجددا پس از پذيرش قطعنامه و آتش بس كارخانه بازسازی و راه اندازی گرديد و توليدات خود را ادامه داد. 


شرکت فعاليت خود را با  بازسازی ابنيه و بقايای تاسيسات صدمه ديده از جنگ تحميلی با صرف هزينه ای بيش از 5 / 3 ميليارد مجدداً آغاز کرد و تا سال 1379 اقدام به ساخت 10 فروند ناوچه ديگر برای نيروی انتظامی و حدود 19 فروند انواع قايق طناب بر ، راهنما بر، قايق نورانی ، مينی لندينگ كرافت آلومينيومی برای سازمان بنادر و كشتيرانی و همچنين انواع بارج در تناژهای متفاوت براي ارگانهای مختلف نمود.


از سال 1379 با توجه به سياستهای سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران مبنی بر توسعه سيستم توليد ، مديريت و مسائل اقتصادی ، اين شركت با توجه به توان بالقوه و بالفعل خود قرارداد ساخت دو فروند كشتی مسافربری آلومينيومی كاتاماران را كه از تكنولوژی بالائي برخوردار است و فقط تا كنون 6 كشور اين نوع شناور را ساخته و ايران هفتمين كشور سازنده مي باشد را امضاء و توليد آن را شروع کرد ، متعاقب آن ساخت يك فروند كروبوت 33 متري دو منظوره آلومينيومي را با سرمايه گذاري سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شروع نموده است و همچنين  قرارداد 3 فروند كروبوت با مجتمع دريايی شهيد درويشی منعقد شد و مراحل ساخت آن به پایان رسید و نيز قرارداد يك فروند شناور 20 متری گشتی آلومينيومی با استانداری خوزستان منعقد و شناور مذکور ساخته و تحویل استانداری خوزستان گردید. ضمنا دو فروند پاسگاه شناور كه سفارش ساخت آن توسط نيروی انتظامی بوده توليد و تحویل گرديده است.



همچنين پيرو درخواست سازمان بنادر و كشتيرانی مبني بر جايگزيني شناورهاي سنتي طرحهاي مختلفي به سازمان مذكور ارائه گرديد كه طرح ساخت شناور همگن لندينگ كرافتهاي فولادي مورد موافقت قرار گرفت و قرارداد حدود 140 فروند از اين نوع شناور با اشخاص حقيقي و حقوقي منعقد شد و شركت 3 فروند از این نوع شناورها را تحویل و دو فروند از شناورهای مذکور با تناژ 1500 تن، مراحل پایانی ساخت را سپری می کند که امید است در پایان شهریور سال جاری تحویل مالکین گردد.


با توجه به سياستهای متخذه و با عنايت به برنامه هاي استراتژيك ، شركت كشتی سازی اروندان در نظر دارد نسبت به ساخت ، تعمير ، خدمات پس از فروش انواع كشتي هاي آلومينيومي و فولادي تا سقف2500 تن (DWT) از قبيل شناورهاي آلومينيومي ، گشتي آموزشي ، راهنما بر ، آمبولانس دريايي ، صيادي ، خدماتي ، كروبوت ، مسافربري و همچنين انواع شناورهاي فولادي از قبيل لندينگ كرافت ، دوبه موتوردار (General Cargo) ، آتش خوار ، يدك كش ، خدماتي ، انواع بارج ها ، فانوس دريائي فعاليت نموده و درصدد است تا درصد قابل ملاحظه اي از سهم بازارهاي ايران و منطقه را در محدوده حوزه فعاليت و ظرفيت كاري تعريف شده مربوطه خود ااختصاص دهد.


شركت اروندان در اسفند 1374 در بورس اوراق بهادارتهران پذيرفته و حدود 7 ماه بعد نام شرکت در تابلوی بورس ثبت  و شخصيت حقوقی شركت از سهامي خاص به سهامي عام  تبديل شد.


واحد طراحی و مهندسی شرکت کشتی سازی اروندان با بهره گیری از متخصصان مجرب در رشته های مهندسی کشتی سازی، مکانیک، برق، صنایع و همچنین با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته مهندسیCATIA-ABAQUS-AUTOSHIP-MACSURF… تاکنون توانسته است انواع شناورهای تندرو آلومینیومی کروبوت، کاتاماران، پایلوت، راهنمابر و همچنین انواع شناورهای فولادی جنرال کارگو، لندینگ کرافت، بارج و غیره را طراحی نماید. با توجه به موارد مذکور سازه شناورهای طراحی شده توسط واحد فنی و مهندسی شرکت کشتی سازی اروندان کاملا بهینه و بر اساس اصول مهندسی طراحی شده اند که نتیجه آن کاهش متریال مصرفی و مصرف سوخت و افزایش سرعت شناورها بوده است.


واحد کنترل کیفیت
شرکت کشتی سازی اروندان با سرلوحه قرار دادن اصل کیفیت، مشتری محوری همه جانبه را خط مشی خود قرار داده است. در این راستا واحد کنترل کیفیت شرکت با رویکردی رویه مند و استاندارد بر اساس اصول مهندسی در جهت تولید کیفیت و کنترل کیفیت فراگیر گام بر می دارد . بدین منظور انجام وظیفه در سر فصلهای زیر را استراژی خود قرار داده است:
- بازرسی خرید و مونتاژ ، ساخت و نصب .
- بازرسی مواد مصرفی و غیر مصرفی و نظارت بر نگهداری ، شناسایی و رهگیری مواد در مراحل ساخت و نصب .
- انجام تست و بازرسی در فرایندهای برشکاری ، مونتاژ ، ساخت ، جوشکاری و تست های غیر مخرب .
- تهیه رویه های تست بازرسی و ساخت شامل رویه های جوشکاری و ارزیابی آن ، آماده سازی مونتاژ و کنترل ابعادی .
- نظارت بر مراحل نصب تجهیزات و انجام تست های مربوطه .
- تهیه گزارش عدم تطابق برای موارد مغایر با مشخصات فنی ، نقشه و استانداردهای مربوطه و متوقف نمودن فرایند تا انجام اقدامات اصلاحی .
- انجام تست های Fat – Hat - Sat .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
0
1
اروندان دارای پیشینه خوبیست اما متاسفانه به هر سازمانی برای اخذ تسهیلات ساخت شناور مراجعه می شود از دادن تسهیلات به آن امتناع می ورزند. دلیل آن را هم می گویند ( مدیریت غیر متخصص حاکم ). متاسفانه افراد برای کسب منافع شخصیشان آینده جوان های جویای کار را نیز فدا می کنند.
با تشکر از مارین نیوز
حامیان صنایع کشتی سازی
|
Netherlands
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
1
متاسفانه علت ورشکستگی صنایع کشتی سازی کشور ابتدا وجود مدیران بی کفایت، که بلاخص بارها در مورد اروندان در خبرها شنیده می شود و ثانیا نبود متولی حرفه ای در این خصوص است. به طور قطع هیچ شرکت حمل و نقل دریایی و نه هیچ سازمان متولی امر تسهیلات تا وضعیت را قابل اطمینان و اعتماد نبینندحاضر به سرمایه گذاری در آن مجموعه ها نیستند و این به ضرر آینده شرکت های کشتی سازی و جوانان بیکار کشور خواهد بود. انجمن صنایع دریایی و یا شورای عالی صنایع دریایی باید موضوع مدیران غیر حرفه ای را مجدانه پیگیری نماید و این صنایع را بدست اهل آن بسپارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: