تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۶۶
تعداد بازدید: ۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
شرکت ملی حفاری ایران در ٢ ماه نخست امسال موفق به حفاری و تکمیل ٣٠ حلقه چاه نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور شد.
به گزارش مارین نیوز، حمیدرضا خوشایند، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با اشاره به حفاری و تکمیل ۳۰ حلقه چاه نفت و گاز در ٢ ماه نخست امسال، گفت:‌ از این تعداد چاه، ۱۵ حلقه توسعه‌ای توصیفی و ۱۵ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.
خوشایند تصریح کرد: از این چاهها ۱۷ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ٢ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ۹ حلقه در پروژه‌های مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت و ٢ حلقه در قالب پروژه‌ای حفاری شده است.
وی با بیان این‌که در این مدت ۷۵ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در مدار عملیات قرار داشتند، گفت: متراژ حفاری از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت ماه ۵۳ هزار و ۶۶۹ متر به ثبت رسید.
خوشایند اظهارکرد: از متراژ حفاری انجام شده ۱۷ هزار و ۲۶۳ متر مربوط به پروژه‌های کلید در دست است که عملیات اجرایی حفاری آنها از صفر تا ۱۰۰ به عهده شرکت ملی حفاری ایران است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: در دوره مورد بررسی، حفاری پنج حلقه چاه ۷۴ روز زودتر از برنامه تعریف شده از سوی شرکتهای متقاضی انجام شد.
خوشایند به راه‌اندازی دکل جدید ۹۵ فتح در روزهای اخیر در حوزه مناطق نفتخیز جنوب اشاره و اظهار کرد: امسال دستگاههای حفاری خشکی سنگین ۷۲ و ۷۳ فتح و دکل فوق سنگین خشکی ۳۰ فتح که با استفاده از منابع داخلی و خارجی ساخته شده است نیز به ناوگان شرکت افزوده می‌شود.
وی درباره راه‌اندازی دکل دریایی مورب که در یارد تعمیرات شرکت، بازسازی و به موقعیت عملیاتی در سکوی ابوذر در آبهای خلیج فارس انتقال یافته است، گفت: این دکل در حال اثبات در این موقعیت است و بزودی عملیاتی می‌شود.

منبع : شانا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: