تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۶۹
تعداد بازدید: ۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
یک فعال صنعت کشتی‌سازی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشتی‌سازی در بخش مدیریت است، گفت: باید مدیریت‌ها آزادسازی و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
 به گزارش مارین نیوز، محمد وافری درباره وضعیت صنعت کشتی‌سازی در ایران، اظهار کرد: اساسا در کشور در بحث مدیریت پروژه مشکلات زیادی وجود دارد، که بخش زیادی از آنها ریشه‌های تاریخی دارند و برخی هم به ساختارهای مدیریتی که به‌شدت دولتی هستند ،بازمی‌گردد.
وی با بیان اینکه خلاقیت و انعطاف‌پذیری در صنعت کشتی‌سازی کشور به حد کافی مشاهده نمی‌شود، گفت: متاسفانه نتوانستیم نسبت به تحویل پروژه‌ها به درستی عمل کنیم، در این رابطه دلایل سفارش‌دهندگان و سفارش‌گیرندگان شنیدنی است.
وی با طرح این سوال که چرا کشتی‌سازان نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند، گفت: با این موضوع که طرح مشکلات توجیهی برای تعهدات باشد، مخالف هستم زیرا مشکلات باید در یک نقطه به پایان برسد.
وافری با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات در بخش مدیریت است، گفت: مدیریتی که در برهه‌های مختلف وابسته به جریان سیاسی بوده، کم‌توان و پرچالش عمل کرده است.
وی با بیان اینکه عدم توجه به تعهدات و عدم بازگشت سرمایه اصلی‌ترین دلایل نارضایتی شفارش‌دهندگان است، گفت: نقطه بازگشت سرمایه باید معقول و با درصدی تاخیر قابل رقابت با پروژه‌های مشابه در دیگر کشورها باشد.
این فعال صنعت کشتی‌سازی با تاکید بر لزوم تغییر مدیریت از دولتی به خصوصی، گفت: باید مدیریت‌ها آزادسازی شوند و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. بخش خصوصی هم باید بتواند از طریق فرصت‌های گفت‌وگو با دولت امکان تعدیل و تغییر قوانین و انعطاف‌پذیر کردن قوانین را داشته باشد.
وی ادامه داد: اتاق‌های صنایع، باید اتاق‌های مستقل غیرسیاسی باشند که بتوانند از منظر صنعت و اقتصاد در یک گفتمان اقتصادی و فضای کاملا تخصصی، مطالبات خود را دنبال کنند.
وافری افزود: وقتی مدیریت خصوصی شود زمان و هزینه قابل درک، تعهدات قابل انجام و کوتاهی در تعهدات قابل اندازه‌گیری است، ضمن اینکه طرح مطالبات از طریق حقوقی قابل اندازه‌گیری است و توجیهات سیاسی و دولتی پیدا نمی‌کند.
وی گفت: این موضوعات علاوه بر ارتقای صنعت کشتی‌سازی باعث می‌شود ما به نقاط قابل تعریف اقتصادی مثل بازگشت سرمایه، قدرت سرمایه‌گذاری و غیره برسیم. همچنین باعث می شود قدرت رقابت‌پذیری کشتی‌سازها افزایش و امکان جذب پروژه‌های خارجی فراهم می‌شود.  

منبع : تین‌نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: