تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۷۵
تعداد بازدید: ۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
مقایسه عملکرد سال ۹۳ و ۹۴ صندوق توسعه دریایی از رشد ۴۰۰ درصدی تسهیلات تایید شده حکایت دارد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی، در سال ۱۳۹۴ ، تعداد ۵۹ درخواست تسهیلات به صندوق صنایع دریایی ارائه شده که این تعداد در سال ۱۳۹۳ ، ۳۰ مورد بوده است  که حاکی از۱۰۰ رشد در تعداد  درخواست ها می باشد.
 این درخواست ها به تفکیک ۳۴ مورد تعمیرات شناور ، ۱۰ مورد ساخت شناور ، ۹ مورد تجهیزات و زیر ساخت و ۶ مورد مشاور ساخت بوده است .
بر این اساس از این تعداد تسهیلات بررسی شده درسال ۹۴  ، ۲۸ فقره تسهیلات مورد تایید قرار گرفتندکه ۲۰ مورد آن در خصوص تعمیرات شناور ، ۴ مورد ساخت شناور و ۴ مورد تجهیزات و زیر ساخت بودند که در مقایسه با سال ۹۳ ، ۴۰۰ درصد افزایش  نشان می دهد . مجموع ریالی این تسهیلات تایید شده بالغ بر۳۰۹ میلیاردریال بوده است که این میزان در سال ۹۳  حدود ۷۴ میلیارد ریال بود .
همچنین  درسال ۱۳۹۴ منابع جدیدی برای حوزه ساخت و تکمیل جذب شده است . در سال گذشته ۱۶۹ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مصوب شده است که در مقایسه با سال ۹۳  از رشد ۱۴۴ میلیارد ریالی برخوردار بوده است .
افزایش سرمایه و رشد پرونده تسهیلات ساخت ، ارائه تسهیلات در حوزه تجهیزات و زیر ساخت ، شروع طرح ساماندهی سازندگان تجهیزات دریایی و تکمیل زنجیره تامین ، تصویب اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان و حمایت از نوآوری در صنایع دریایی ،  تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی  و چاپ جلد دوم وسوم  پروژه مطالعاتی  توسعه صنعت کشتی سازی در۹ کشور منتخب را میتوان از دیگرفعالیت های صندوق  توسعه دریایی در سال ۱۳۹۴ عنوان کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: