تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۷۷
تعداد بازدید: ۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
استاندار هرمزگان گفت: حضور ناوگروه نیروی دریایی هند در هرمزگان موجب تقویت روابط دیپلماسی، اقتصادی و نظامی ایران و هند می شود.
به گزارش مارین نیوز، جاسم جادری استاندار هرمزگان در دیدار با اعضای ناوگروه اعزامی نیروی دریایی کشور هندوستان، عنوان کرد: این دیدارها به آشنایی و تقویت روابط دیپلماسی دو کشور کمک می کند و اعضای این ناوگروه حامل پیام صلح برای دو ملت هستند.
وی ادامه داد: با این گونه رفت و آمدها می توانیم در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور کار کنیم چون با روابط اقتصادی، روابط دیپلماسی هم تقویت می شود و روابط نظامی هم در این دو زمینه تاثیرگذار است.


استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان هنوز برای بسیاری از کشورها ناشناخته است، تصریح کرد: امروز هرمزگان مهمترین و استراتژیک ترین استان کشور و به هلال طلایی ایران معروف است و همسایگی با پنج کشور حاشیه خلیج فارس و قرار گرفتن در کنار تنگه هرمز، سواحل خلیج فارس و دریای عمان و داشتن  14 جزیره بر اهمیت این استان افزوده است.
جادری با اشاره به اتحاد و تفاهمی که میان ایران، هند و افغانستان ایجاد شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه برخی به دنبال تفرقه افکنی هستند و معتقدند این اتحاد در برابر پاکستان و عربستان است اما همکاری دیرینه ایران و هند و افغانستان ضرورت این اتحاد را ایجاد کرده و با این تفاهم می توانیم از ظرفیت های همدیگر به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی هند را کشوری بزرگ و دارای شرایط خاصی دانست و بیان داشت: تنوع فرهنگی، نژادی، ادیان، زبان و اقتصادی از شاخصه های مهم کشور هند است و امیدواریم بتوانیم با سفری که نخست وزیر هند به ایران داشته است روابط خوبی در سطح دیپلماسی، اقتصادی و نظامی داشته باشیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به سواحل جنوبی کشور، اضافه کرد: جاسک در آینده به یک منطقه آزاد بزرگ با 200 هزار نفر جمعیت تبدیل می شود و سواحل مکران توسعه خواهد یافت و افزایش جمعیت در این مناطق سیاستی است که در دستور کار دولت قرار دارد.
جادری گفت: امیدواریم در دوران پسابرجام بتوانیم از ظرفیت هند برای کارهای بزرگ اقتصادی در ایران استفاده کنیم.
همچنین در این دیدار فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی کشور هند ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر بندرعباس، بیان داشت: این حضور می تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور به لحاظ نظامی و دیگر مسائل باشد.
وی ادامه داد: تنگه هرمز موقعیت استراتژیک خوبی به ایران و استان هرمزگان داده است و رابطه ایران و هند نیز تاریخی است و امیدواریم تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.
جانشین منطقه یکم نیروی دریایی ارتش نیز در این دیدار،عنوان کرد: ناوگروه نیروی دریایی هند از روز گذشته میهمان استان هرمزگان است و این تعاملات در حوزه سیاسی و نظامی می تواند کمک شایانی به هر دو کشور داشته باشد و منتقل کننده آداب و فرهنگ و سنن میان دو کشور است.
در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر تقدیم کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: