تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۸۷
تعداد بازدید: ۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
مدیرعامل ایزوایکو گفت: دانش ساخت هر نوع سازه دریایی به‌خصوص سکوهای گازی و نفتی و شناور در کلاس‌های مختلف در این مجتمع بومی شده است.
به گزارش مارین نیوز، حمید رضائیان‌ اصل مدیرعامل ایزوایکو شامگاه شنبه در نشستی با موضوع توسعه دریامحور اظهار داشت: راهکار بهره‌برداری هوشمندانه از دریا توسعه صنایع دریایی و بخصوص صنعت کشتی سازی است.
وی افزود: صنعت کشتی سازی توانایی ایجاد پویایی و تحرک در بیش از 40 صنعت وابسته به خود را داراست و اگر کشوری مصمم به توسعه دریامحور است، باید توانمندی‌های صنعتی خود را در زمینه دریا ارتقا دهد.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان این‌که دریا بهترین ظرفیت توسعه برای ایران و مزیت اصلی کشورمان در مسیر پیشرفت است، گفت: بسیاری از کشورها بواسطه توسعه زیرساخت‌های دریایی‌شان به توانمندی‌ اقتصادی دست یافته‌اند و این مدل قابل تحقق و پیگیری در داخل کشورمان است.
رضائیان اصل خاطرنشان کرد: وجود بیش از 1200 کیلومتر مرز دریایی در جنوب ایران و بیش از 600 کیلومتر در مرزهای شمالی کشورمان بیانگر این واقعیت است که مزیت ما در حوزه جغرافیایی و اقلیمی نیز دریاست و باید از آن به اندازه و هم‌تراز با رقبایمان بهره‌برداری کنیم.
وی اضافه کرد: تمرکز منابع ملی برای توسعه سواحل به دلیل محدودیت موجود باید بر حوزه صنعت دریایی صورت گیرد تا بتوانیم با ایجاد فرصت‌های مالی و اقتصادی جدید به توسعه و پیشرفت کشورمان در همه ابعاد کمک کنیم.
مدیرعامل ایزوایکو تاکید کرد: دانش ساخت هر سازه دریایی در کشورمان بومی شده و نیروهای متخصص ایرانی توانمندی ساخت انواع شناور و سازه نفتی و گازی را در داخل دارند و تقویت اعتماد به این حوزه سبب رشد هر چه بیشتر آن نیز خواهد شد.
رضائیان گفت: ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی استان هرمزگان و دیگر دانشگاه‌های کشور نیز از دیگر راهبردهایی است که آن را برای رشد دانش فنی در این حوزه به کار گرفته‌ایم.

منبع : فارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: