تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۹۷
تعداد بازدید: ۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: امضا موافقتنامه چابهار میان ایران، هند و افغانستان نقش ویژه‌ای در توسعه سواحل مکران دارد.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعید‌نژاد با اشاره به امضا این موافقتنامه، افزود: بر اساس توافق‌های صورت گرفته 500 میلیون دلار در چابهار به شیوه خط اعتباری (فاینانس) و (بی او تی بازگشت سرمایه از طریق بهره‌برداری) خواهد بود که هندی ها آنرا قبول کرده‌اند، البته بخشی از این مبلغ را ما تامین خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: این موافقتنامه در خارج شدن افغانستان از حصار خشکی کمک خواهد کرد و همچنین روابط اقتصادی و تجاری ایران، هند و افغانستان از طریق دریا و راه آهن گسترش خواهد یافت.
سعید نژاد در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا نمی توان بخشی از فاینانس را از طریق 6  و نیم میلیارد دلار پول ایران که در اختیار هند است صورت داد گفت: من در این باره اطلاعی ندارم و این مبلغ را باید بانک مرکزی از طریق مذاکره به داخل کشور برای سرمایه گذاری برگرداند.
وی افزود: زمان اجرای موافقتنامه از طریق فاینانس کوتاه خواهد بود چراکه پروژه توسعه چابهار هم اکنون در مرحله اجرا است.
به گزارش مارین نیوز موافقتنامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی چابهار هفته گذشته با حضور حسن روحانی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، «نارندرا دامورداس مودی» نخست وزیر هند و «اشرف غنی» رییس‌ جمهوری اسلامی افغانستان توسط وزرای راه سه کشور به امضاء رسید.

منبع : تین‌نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: