تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
فیلیپین روز دوشنبه از توافق با اندونزی و مالزی به منظور افزایش همکاری های دفاعی در منطقه مرزی مشترک در دریای سولو برای جلوگیری از افزایش دزدی دریایی، قاچاق و دیگر فعالیت های جنایی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، وزارت دفاع ملی فیلیپین در بیانیه ای اعلام کرد که 'ولتر گازمین' وزیر دفاع این کشور به همراه 'هشام الدین حسین' همتای مالزیایی و 'یامیزارد ریاکودو' وزیر دفاع اندونزی در نشستی مشترک در حاشیه اجلاس وزیران دفاع 10 کشور عضو آ.سه.آن در لائوس برای ایجاد 'گشت هماهنگ' در این منطقه به توافق رسیدند.
این سه کشور پس از ربودن حدود 18 شهروند اندونزی و مالزی از فروردین ماه امسال در این منطقه دریایی توسط گروه تروریستی ابوسیاف برای دریافت باج، ایجاد گشت مشترک و مقابله با دزدی دریایی و فعالیت های جنایی را با شدت بیشتری پیگیری کردند.
14 ملوان و خدمه کشتی اندونزیایی پس از رایزنی جاکارتا با گروه تروریستی ابوسیاف پس از حدود یکماه آزاد شدند، اما 4 مالزیایی همچنان در گروگان این گروه هستند.
وزیران دفاع این سه کشور همسایه عضو آ.سه.آن همچنین برای آموزش نظامی مشترک با اندونزی و رزمایش های مشترک دستکم دو بار در سال به توافق رسیدند.
این سه کشور همچنین برای به اشتراک گذاری به موقع اطلاعات توافق کردند و براساس بیانیه وزارت دفاع فیلیپین، اندونزی پیشنهاد ایجاد پست های مشترک هماهنگی در درون مرزهای این کشورها را مطرح کرده است.
'هرمینیوکولوما جونیور' وزیر ارتباطات فیلیپین نیز روز دوشنبه در مصاحبه ای رادیویی گفت که کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) از پیشنهاد وزیر دفاع این کشور برای ایجاد یک گروه امنیت سایبری در منطقه استقبال و آن را تصویب کردند.
وی گفت: وحدت اعضای آ.سه.آن برای تقویت امنیت سایبری به دلیل روند رو به رشد این حملات و استفاده از فناوری دیجیتال و سوء استفاده از آن مهم است.
پیشنهاد 'ولتر گازمین' وزیر دفاع فیلیپین برای تشکیل گروه امنیت سایبری در آ.سه.آن در نشست روز پنجشنبه گذشته وزیران دفاع این اتحادیه در لائوس به عنوان رئیس دوره ای این اتحادیه تصویب شد.
مالزی، فیلیپین، اندونزی، لائوس، تایلند، ویتنام، سنگاپور، برونئی، میانمار و کامبوج 10 عضو آ.سه.آن هستند و استرالیا، آمریکا، روسیه، چین، نیوزیلند، هند، کره جنوبی، کانادا شرکای گفتمانی این اتحادیه را تشکیل می دهند.

منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: