تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۰۴
تعداد بازدید: ۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با اشاره به تعامل و ارتباط مستقیم عملیاتی، اطلاعاتی و رزمی نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت: این دو نیروبه صورت هم افزا در دریا عمل کرده و سیادت و اقتدار را دیکته می‌کنند.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه برای برگزاری رزمایش برنامه‌ای سالانه داریم و کار خود را طبق برنامه انجام می‌دهیم، اظهار داشت: لازمه حفظ مهارت و توان رزمی و ارتقاء آن، انجام تمرینات و رزمایش‌هاست که بخشی تخصصی بوده و بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.
وی بیان داشت: با وجود همه مخالفت‌هایی موجود در منطقه، با هدف اقتدار و سیادت دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با به ثمر نشستن درخت شکوهمند انقلاب اسلامی و تا زمانی که سکان این کشتی در این دریای متلاطم به دست ارتش باشد نه صحنه دریا را خالی می‌کنیم و نه اجازه خدشه وارد کردن به سیادت دریا را به کسی می‌دهیم.
امیر دریادار آزاد تصریح کرد: افتدار و سیادت دریایی در عرصه دریا را بر همگان دیکته می‌کنیم و لازمه آن حضور در دریاست، در هر جایی که منافع و منابع ضرورت پیدا کند حضور می یابیم .
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه، امروز نیروی دریایی ارتش در کنار نیروی دریایی سپاه، به عنوان 2 بازوی توانمند فرماندهی کل قوا در عرصه دریا فعالیت می‌کنند، افزود: این 2 نیرو در تعامل و ارتباط مستقیم عملیاتی، اطلاعاتی و رزمی بوده و به صورت هم‌افزا در دریا عمل کرده و سیادت و اقتدار را دیکته می‌کنند و در زمانی که منافع و منابع نظام در کار باشد با هیچ چیز جز جانشان معامله نمی‌کنند.
وی ادامه داد: اگر امروز لازمه اقتدار و سیادت دریایی، نیازمند رزمایش و حضور در دریا باشد قطعا حضور می‌یابیم زیرا دریا از آن ماست همانطور که در طول عمر پر برکت نظام هیچ وقت سپاه و نیروی دریایی ارتش، دریا را خالی نکردند، رزمایشات دریایی را با هدف اثبات صلح و اقتدار و سیادت دریایی و تامین امنیت توسط کشورهای منطقه برگزار می‌شود.
دریادار آزاد ادامه داد: تجربه نشان داده که حضور بیگانگان در منطقه نه تنها به ایجاد و حفظ صلح و آرامش کمک نکرده بلکه سبب خدشه‌دار شدن امنیت شده است، بنابراین ما اجازه نمی‌دهیم کسی به این امنیت و صلح پایدار خدشه وارد کند.
فرمانده منطقه یکم امامت نیرو دریای ارتش افزود: همانطور که در خشکی، قوانین و مقررات بین المللی حکم‌فرماست در عرصه دریایی نیز چنین است، قوانین بین المللی دریانوردی در عرصه دریاهای آزاد حکم‌فرماست و از قبل نقشه‌های دریایی و محدوده‌هایی را براای نجام تمرینات تخصصی و منطقه‌ای تعین شده که نیازمند اطلاع‌رسانی محلی و منطقه‌ای و بخش دیگر نیز بین‌المللی بوده و نیازمند اطلاع‌رسانی بین‌المللی است، بنابراین اگر رزمایش در بخش منطقه‌ای و یا بین المللی باشد بر اساس محدوده آن اطلاع‌رسانی کلی شده و رزمایشات  به دلیل تامین امنیت همگان در عرصه دریایی برگزار می‌شود.

منبع : تسنیم 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: