تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۰۵
تعداد بازدید: ۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
بررسی راهکارهای ایجاد و توسعه صنعت صادرات مجدد در مناطق آزاد ایران عنوان پایان نامه ای در مقطع کارشناسی، رشته مدیریت بازرگانی دریایی گرایش مناطق ویژه از دانشکده اقتصاد و مدیریت دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر می باشد.
به گزارش مارین نیوز، این پایان نامه، توسط کوروش بروجی در رشته مدیریت بازرگانی دریایی گرایش مناطق ویژه با استاد راهنمایی و مشاوره امیر میلاد شمس ارائه گردیده است.  
در ادامه چکیده این پایان نامه را می خوانید : 

بررسی راهکارهای ایجاد و توسعه صنعت صادرات مجدد در مناطق آزاد ایران
(Explore ways to develop the industry's re-export free zones of Iran)

چکيده پروژه :
توجه ویژه به مناطق آزاد تجاري- صنعتی ناشی از نقش و جایگاه این مناطق در تعامل با اقتصاد جهانی است. امروزه این اعتقاد وجود دارد که مناطق آزاد تجاری می توانند تکنولوژي و مدیریت سرمایه را به کشور وارد کنند، عوامل تولید داخلی را با علم و دانش فنی نوین تلفیق کرده و کشور را در مسیر توسعه و همسو با اقتصاد جهانی قرار دهند. از طرفی نقش صادرات مجدد در اشتغالزایی و توسعه صادرات اصلی انکارناپذیر است. صادرات مجدد از جمله ابزارهاي شناخته شده براي مناطق آزاد در سطح جهانی است، که اغلب کشورها با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین پتانسیل ها و قابلیت هاي موجود در مناطق آزادشان، جهت کسب درآمدهاي ارزي و افزایش سطح اشتغال بکار می گیرند.
شناسایی تنگناها و عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد صادرات مجدد موضوع پژوهش حاضر است. روش این پژوهش، توصیفی- تحلیلی و نوع پژوهش بنیادی می باشد. در زمینه جمع آوري اطلاعات مورد نیاز و مباحث تئوریک از روش کتابخانه اي استفاده شده و قسمت اعظم اطلاعات از طریق بررسی اسناد موجود در سایت های اینترنتی و استفاده از مقاله ها و برخی آمارها و گزارشات موجود در سایت های تخصصی جمع آوری شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: