تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۰۶
تعداد بازدید: ۲۱۰۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
نخستین نشست هم اندیشی کمیته اطلاع رسانی و خبری هجدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با مدیران روابط عمومی ارگان های دریایی کشور روز گذشته ( دوشنبه 10 مهرماه 1395) به میزبانی دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی کشور برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر سعید مظاهری، دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی در ابتدای این جلسه، همکاری اعضای حقوقی انجمن مهندسی دریایی و ارگانهای مشاکت کننده در این رویداد بین المللی را در اطلاع رسانی هرچه بهتر این همایش، بسیار اثربخش ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مباحث علمی و کارگاههای در نظر گرفته شده و استقبال اساتید و دانشگاههای خارجی از ارائه پانل های تخصصی در همایش و نمایشگاه امسال، انتظار می رود تا شرکتها و ارگانها تعامل ویژه ای باکمیته اطلاع رسانی و خبری در پررنگ کردن اهداف این همایش داشته باشند.


وی افزود: باید تلاش کرد با برگزاری این همایش چالش ها و مشکلاتی که موجب عدم توسعه یافتگی صنایع دریایی کشور شده است مورد بحث قرار گرفته و راهکارهای رفع موانع موجود بررسی و ارائه شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: امسال تلاش شده است تا ابعاد بین المللی همایش، نسبت به سال های گذشته گسترش یابد به ویژه در شرایط جدید سیاسی کشور، فرصت مناسبی پیش آمده و شرکتهای بزرگ و معتبر بین المللی خارجی فعال در حوزه دریایی استقبال خوبی از این رویداد داشته اند و در این بین روابط عمومی ها می توانند نقش موثر و مطلوبی را در اطلاع رسانی همایش و نمایشگاه ایفا کنند.
همچنین در این نشست مهندس مسعودزاده دبیر نمایشگاه بین المللی دریایی ایران آیمکس به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه های نمایشگاه و نحوه تعامل با روابط عمومی ها پرداخت و گفت : روابط عمومی شرکتها و ارگانها پل ارتباطی بین دبیرخانه همایش و نمایشگاه با سازمانهای دریایی هستند و انتظار می رود تا در روند پیشرفت برنامه ها و ارتباطات سازمانی نیز ما را حمایت کنند. 


وی همچنین از استقبال و اعلام حضور ده شرکت بین المللی دریایی برای حضور در هجدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی خبر داد و گفت: شرایط و برنامه ریزی ها برای حضور شرکتهای خارجی به خوبی انجام شده و آماده ایم تا با همکاری کلیه ارگانهای دریایی بستر مناسبی را برای حضور شرکتهای بین المللی بیشتری را فراهم کنیم.
در ادامه مدیران روابط عمومی و نمایندگان حاضر در جلسه، با اعلام حمایت از این رویداد مهم دریایی به ارائه برنامه ها و فعالیتهای انجام شده در حوزه اطلاع رسانی همایش و نمایشگاه پرداختند و گفتندکه ارگان و سازمان مطبوعشان در این گردهمایی بزرگ دریایی کشور و منطقه حضوری فعال و قدرتمند خواهند داشت.


در این نشست مدیران روابط عمومی شرکتهایی از جمله : وزارت نفت، حفاری شمال، کشتی سازی اروندان، سازمان هواشناسی، مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، شورایعالی مناطق آزاد،  موسسه رده بندی ایرانیان، سازمان، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، شرکت نفت خزر، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه  و سازمان صنایع دریایی حضور داشتند و در خصوص روند اطلاع رسانی و اقدامات ستاد خبری همایش صنایع دریایی بحث و تبادل نظر کردند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
حمل و نقل
|
Netherlands
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
2
با سلام و تشکر از برگزاری همایش
به نظر بنده یکی از مهمترین چالش های پیش روی صنعت کشتی سازی که باعث سقوط و عدم توسعه یافتگی و اعتلای این حوزه مهم صنعتی شده است و کشور ما را با سالها تجربه به ابتدای راه کشانده است ، سوء مدیریت و وجود مدیران غیر حرفه ای و بعضا غیر متخصص در سطح کلان تصمیم گیری است. در همایش ها ابتدا این مهم باید یررسی شود و چرا نمی شود جای سوال بسیاری از متخصصان است. در تمام شرکت های کشتی سازی دنیا با تجربه ترین و متخصص ترین افراد در راس آنها قرار دارند و شکوفایی آنها را ما امروز می بینیم.
بطور نمونه مدیریت شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر شخصی با پیشینه حراست و نگهبانی می باشد و شما نباید انتظار داشته باشید این شرکت بتواند شناور تولید نماید و اگر هم فرضا چنین شود آن محصول قابل اعتماد نیست.بنده فقط بطور نمونه عرض می کنم ممکن است جاهای دیگر بدتر این باشد.با این وضع تنها می توان تصور نمود که صنعت کشتی سازی ما رو به نابودیست. بهترین متخصصان کشتی سازی ما که باید در راس باشند به حاشیه رانده شده اند آن وقت آیا در همایش هایی که برگزار شده این موضوعات مهم را بررسی می کنند؟؟ انجمن صنایع دریایی چرا این موارد بسیار مهم و نجات بخش را پیگیری نمی کند؟
با تشکر
پاسخ ها
سعید بهبد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
سلام. آقای محترم. آقای غمگین عضو حقیقی انجمن مهندسی دریایی ایران هستند، یعنی مدارک ایشان در کمیته عضویت بررسی شده و تایید گردیده است. ضمنا شما و یا دوستان دیگری اظهاراتی در این خصوص در خبرهای اخیر کردید، اما به نظر بنده شما خودتان را معرفی نکرده و همچنین مستنداتی ارائه ننموده اید و این از نظر رسانه ای فاقد اعتبار و قابل بررسی نمی باشد.
مدیر دریایی
| Netherlands |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
جناب آقای بهبد عزیز و گرامی لطف می کنید بگید مدرک ایشان چیست و از کدام دانشگاه بوده است؟
البته بسیاری از مدیران دریایی می دانند اما بد نیست شما هم بگویید تا همه بدانند صنعت دریایی ما دچار چه فاجعه ای است.
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
1
0
اولا که عملکرد مهندس غمگین توی این مدت کاملا مشخص است, در زمان کسانی که ادعای تخصص در صنایع دریایی را داشتند اون همه پروژه ناتمام رو زمین مونده بود, ۱۱ ماه حقوق عقب افتاده داشت اروندان, میلیاردها تومن بدهی, حراج اموال و امکانات و خیلی چیزای دیگه, که همش از مدیریت کار آمد افراد به قول شما متخصص و البته پایتخت نشین حاصل شده بود.
ولی در حال حاضر شرایط کاملا تغییر کرده؛ پروژه های مسکوت مانده در حال اتمام و آب اندازی هستن, برخی از املاک شرکت بازگردانده شد, بدهی به پرسنل بطور کامل پرداخت شد و اعتماد دوباره به اروندان بازگشت.
در نهایت باید بگم همینکه افرادی مجهول الحال با این کوته نظری ها و افکار دگم جزو مخالفین و منتقدین مدیریت فعلی اروندان هستند, یعنی این مدیریت کارش درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
لطفا تلاش و زحمات سایر مسولان را به گردن ایشان نیاندازید.
شما طوری صحبت می کنید که ایشان قبل از این سمت وزیر و یا معاون و یا یه چیزی تو این مایه ها بوده است.
احسان
|
Netherlands
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
2
با نظر حمل و نقل کاملا موافقم. واقعیت را گفتند. هر شرکتی برای ساخت شناور به کشتی سازی اروندان مراجعه می کند سازمانها به آن تسهیلات نمی دهند بنده خودم مجبور شدم شرکت را تغییر دهم فکر کنم برای سایر شرکت ها که به اروندان مراجعه کردند همین گونه بوده است.
افرادی که به صنایع دریایی آشنایی ندارند نباید وارد این حوزه شوند و بقیه را فدا کنند.صنایع دریایی بلاخص کشتی سازی تخصص می خواهد شوخی که نیست. با این اوضاع قطعا آینده این شرکت ها تعطیلی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
1
0
واقعا متاسفیم آقا یا خانم بظاهر به اسم حمل ونقل که افرادی کاملا مشخص وضعیت اروندان و حرکت رو به جلو این شرکت 42ساله که در2سال اخیر جان تازه گرفته بجای خوشحالی آزار میبیند شما همانها هستید که در سالهای 79 تا 82 هم بجای خوشحالی باز خرابکاری میگردید چشم حسود شما از حدقه در بیاید ما که شماها را میشناسیم ولی با این رفتارها خودتان را بیش از این تحقیر نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
تصور کنید در یک اتاق عمل قرار دارید چند پزشک متخصص جراح در حال جراحی فرد بیمار هستند و کمک دستیار آنها هم چندین تکنسین و پرستار و ماما و غیره باشند.
حالا تصور کنید جای پزشک جراح با یکی از تکنسین ها عوض شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟
امروز صنعت کشتی سازی و سایر صنایع ما دچار این بحران مدیریتی است و ما امروز ورشکستگی و نابودی آنها را داریم مشاهده می کنیم.
کارشناس دریایی سرمهندس کشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
1
بنده هم با این موضوع کاملا موافقم که یکی از دلایل ورشکستگی صنایع دریایی در ایران وجود مدیران بسیار ضعیف و بیسواد در این حوضه است که بعضا با ارتباطات و پارتی بازی به این جایگاهها رسیده اند و فقط بدنبال منافع شخصی خود و گروه خود بوده اند . خداوند از سر تقصیرات این مدیران و کسانیکه آنها را منصوب کرده اند قطعا نخواهد گذشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: