تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۰۷
تعداد بازدید: ۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی با تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد دریا به عنوان یک ادبیات خاص و حمایت از این حوزه، گفت: صندوق توسعه صنایع دریایی برای سال جاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع دریایی درنظرگرفته است.
به گزارش مارین نیوز، مهرداد مظفری مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی در نشست خبری  با اشاره به عملکرد این صندوق در سال گذشته اظهار کرد: اعداد و ارقام در سه حوزه فعالیت‌های محوری صندوق از جمله تسهیلات برای ساخت شناور، تعمیرات شناور توسعه زیرساخت و تجهیزات وجود دارد.
وی با اشاره به تسهیلات ساخت شناور در سال ۱۳۹۴ گفت: از مجموع ۱۰ پرونده درخواست شده در این حوزه با چهار پرونده موافقت شده و حدود ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پس از بررسی به آنها تخصیص داده شده است.


مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی با بیان این‌که در حوزه تعمیرات شناور ۳۴ پرونده متقاضی دریافت تسهیلات بوده‌اند، افزود: در این حوزه ۱۰۵ میلیارد ریال تخصیص پرداختی داشتیم و در حوزه سوم یعنی تسهیلات برای تجهیزات وتوسعه زیرساخت نیز ۹ پرونده متقاضی بوده‌اند و ۳۵ میلیارد ریال مورد تایید قرار گرفت و به بانک عامل معرفی شد.
مظفری با بیان این‌که در سال گذشته حدود ۵۹ پرونده و متقاضی به ارزش مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال وجود داشت، ادامه داد: ۲۸ پرونده به ارزش ۳۰۹ میلیارد ریال پس از بررسی و ارزیابی و اهمیت‌سنجی مورد تایید قرار گرفتند.
وی با اشاره به تسهیلات ۷۴ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۳ و مقایسه‌ی آن با ۳۰۹ میلیارد ریال سال ۱۳۹۴ اظهار کرد: مقایسه بین سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ از رشد ۴۰۰ درصدی تسهیلات در صندوق توسعه صنایع دریایی خبر می‌دهد و عملکرد ما در سال ۱۳۹۴ نشان‌دهنده این است که صندوق سعی کرده به نسبت نیازها به آنها پاسخ دهد.
مظفری ادامه داد: صندوق توسعه صنایع دریایی برای سال جاری ۲۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه صنایع دریایی درنظرگرفته است. این صندوق سه محصول از جمله تسهیلات جهت تعمیر، ساخت و توسعه زیرساخت تجهیزات کارگاه‌های صنعتی در حوزه صنایع دریایی داشته است و در سال ۱۳۹۵ نیز از سه به علاوه یک محصول دیگر رونمایی می‌کند.
وی با اشاره به اولین محصول سال ۱۳۹۵ صندوق توسعه صنایع دریایی بیان کرد: صدور ضمانت‌نامه جهت فعالین حوزه صنایع دریایی تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال و پرداخت ۵۰ درصد از کارمزد آن برای رونق فضای کسب‌وکار در حوزه صنایع دریایی از محصولات سال ۱۳۹۵ است.
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی تصریح کرد: یارانه تسهیلات با استفاده از منابعی که در اختیار داریم از دیگر محصولات صندوق است و محصول سوم نیز ارائه‌ی تسهیلات برای سرمایه در گردش تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال است.
مظفری تمرکز بر جذب منابع ارزی و خارجی را دیگر محصول صندوق توسعه صنایع دریایی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی ۱۰۰ میلیون دلار را به عنوان جذب منابع ارزی و ۵۰ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دریایی قرار دادیم که جمعا ۱۵۰ میلیون دلار می‌شود.
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی ادامه داد: از برنامه‌های سال ۱۳۹۵ ایجاد میز خدمت در استان‌های ساحلی است و متناسب با نیازاستان‌ها در حوزه صنایع دریایی سبد مالی پیش‌بینی خواهیم کرد .
مظفری با تاکید بر اینکه وام های دریایی با دقت تخصیص می یابند تا تنها در اهداف تعیین شده هزینه شوندگفت: وام درچند مرحله و تنها پس از تائید کارشناسی پرداخت می شوند
وی افزود منابعی که از سوی صندوق توسعه صنایع دریایی کشور تخصیص می یابد با دقت نظر خاصی پرداخت می شود تا وام ها در جای از پیش تعیین شده خود هزینه شده و به سرنوشت وام های اشتغالزایی تبدیل نشوند، این در حالی است که بانکها نیز به دقت این موضوع را بررسی می کنند که منابع تخصیص یافته تنها در پروژه مورد نظر هزینه شود.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی افزود: صندوق توسعه صنایع دریایی متقاضیان را بررسی و اهلیت آنها را مورد بازرسی قرار می دهد تا این ارزیابی اقتصادی درست انجام شده و سپس به بانک می گوید که چه تضمینی باید دریافت شده و تسهیلات چه ریسک هایی دارد. بنابراین منابعی که برای پروژه ساخت و تعمیر کشتی و شناورها فاز به فاز تخصیص می یابد، مورد بررسی دقیق قرار گرفته وسپس دستور پرداخت آن داده می شود. وی تصریح کرد: کار در حوزه صنایع دریایی نیازمند تعامل با صندوق های مختلف است که بر این اساس وام هایی که برای ساخت وتجهیز کارگاه داده می شود، حتی در موافقت نامه پرداخت تسهیلات نوشته می شود که چند قسط باید پرداخت شود و هر قسط بر اساس ارزیابی ها چطور پرداخت شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: