تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۱۴
تعداد بازدید: ۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
استاندار هرمزگان اعلام کرد: این استان آمادگی و علاقه مندی کامل برای میزبانی از سرمایه گذاران کره جنوبی دارد.
به گزارش مارین نیوز، جاسم جادری استاندار هرمزگان دوشنبه در دیدار با شهردار بوسان کره جنوبی به برخی از طرح‌های اقتصادی در دست احداث در هرمزگان اشاره و اظهار داشت: طرح‌های برزگ اقتصادی از جمله ایجاد مگاپورت در جاسک در دست پیگیری و اجراست و از همین رو علاقه‌مند به حضور و مشارکت بخش خصوصی کره جنوبی در این طرح‌ها هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های حمل و نقلی، تجاری و طبیعی و گردشگری هرمزگان و برشمردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، گفت: هرمزگان به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور شمال جنوب و برخورداری از طول هزار و 500 کیلومتر ساحل و 14 جزیره از بخش‌های مهم در باب سرمایه‌گذاری در منطقه محسوب می‌شود.


جادری تصریح کرد: از آنجایی که بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع فراساحل کشور در بندرعباس مستقر است، می‌توان با استفاده از تجربیات و صنعت کشتی ‌سازی کره و شرکت‌های مستقر در بوسان،‌ بهره‌ بیشتری از سرمایه‌گذاری صورت گرفته، داشت.
وی افزود: هم ایران و هم کره‌جنوبی، رفتار خود را بر اساس یک حکمت و عقلانیت با توجه به منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند، تنظیم کرده و می‌کنند که این به منزله یک نقطه اشتراک مهم و راهبردی برای افزایش تعاملات به شمار می‌رود.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه روابط ایران و کره جنوبی از دیر باز، ‌حسنه و در نهایت تعامل و اعتماد دو سویه بوده است، بیان داشت: کره‌ جنوبی امروز در شرق آسیا کشوری مهم و استراتژیک به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه مواضع کره جنوبی در دیپلماسی همواره میانه و به دور از تنش و تحریک و بر مبنای عقل و درایت بوده است، تصریح کرد: رویه‌ای که جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه در پیش گرفته بر همین روال است، کما اینکه امروز ایران از کشورهای امن منطقه به شمار می‌رود و همواره در راستای برقراری و تداوم امنیت موجود، راه صلح و تعامل را در پیش گرفته است.


در ادامه این دیدار، سو بیونگ سو (sou biong sou) شهردار بوسان کره جنوبی با بیان اینکه شهر بوسان دارای جمعیتی برابر با سه میلیون و 600 هزار نفر است، اظهار داشت: پنجمین بندر بین‌المللی کره جنوبی در این شهر بندری قرار دارد.
وی با بیان اینکه بوسان و بندرعباس در بسیاری از جهات تشابهات زیادی با هم دارند، اضافه کرد: بوسان دروازه ورود به کره‌جنوبی است و از همین رو صنعت کشتی‌سازی و صنایع دریایی و ساحلی در این شهر رونق قابل توجهی دارد که این امر می‌تواند با مشارکت با طرح‌های موجود در بندرعباس دستاوردهای خوبی را برای بوسان و هرمزگان داشته باشد.
شهردار بوسان کره جنوبی در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور کره جنوبی طی ماه گذشته در تهران، یادآور شد:‌ این دیدار بیش از پیش زمینه گسترش همکاری‌های دو جانبه را فراهم کرده است.
سو بیونگ سو اضافه کرد: ما در شهرداری بوسان امید داریم در آینده همکاری‌ها بین بندرعباس و بوسان در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی گسترش یابد و می‌توانیم تجربیات به دست آمده را در باب کشتی‌سازی و تجارت در قالب پروژه‌هایی با شهر بندرعباس و استان هرمزگان مبادله کنیم.
سو بیونگ سو در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مردم کره جنوبی هیچ وقت دوستی و محبت‌های مردم ایران را فراموش نمی‌کنند یادآور شد: بعد از سال 1973 که شوک نفتی در دنیا رخ داد، ایران تنها کشوری بود که به کره جنوبی نفت می‌فروخت و کره‌ای‌ها هیچ وقت این رفتار ایرانیان را فراموش نخواهند کرد و از همین رو خواهان تعامل بیشتر در کنار ایران هستیم.
در این دیدار، علاوه بر شهردار بوسان کره جنوبی، رئیس اتاق بازرگانی بوسان، رئیس بانک pnk، نمایندگان و مدیران چند شرکت صنعتی و نماینده وزارت دریا و آبزیان کره جنوبی نیز حضور داشتند.
در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.


منبع : ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: