تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۵۴
تعداد بازدید: ۲۴۲۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فلات قاره به توافقاتی مقدماتی با شرکت‌های کشتی‌سازی کره جنوبی برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی به‌ارزش حدود ۲.۴ میلیارد دلار دست یافته‌اند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از وال استریت ژورنال، منابع آگاه گفتند، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فلات قاره ایران به توافقاتی مقدماتی با شرکت‌های کشتی سازی کره جنوبی برای ساخت کشتی و سکوهای نفتی به‌ارزش حدود 2.4 میلیارد دلار دست یافته‌اند.
این توافقات بخشی از تلاش‌های ایران برای بازگشت به صنعت کشتیرانی بین المللی پس از لغو تحریم‌های غرب است، اما به‌گفته منابع آگاه، تکمیل این سفارشات ثبت‌شده، بستگی به تأمین مالی‌ای خواهد داشت که ایرانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند آن را تضمین نمایند.
یک منبع مطلع گفت: «ایرانی‌ها تلاش دارند 20 درصد رقم قرارداد را از طریق قراردادهای نفتی بین‌دولتی بپردازند تا سفارشات نهایی شود».
اگر قراردادهای نفتی با سئول به سرانجام برسد، دولت کره می‌تواند تضمین‌های لازم را برای پرداخت پول به شرکت‌های کشتی سازی بدهد.
یک منبع دیگر گفت، گزینه‌های دیگر برای پرداخت پول این سفارشات در حال بحث است و وی انتظار دارد این سفارشات تا پایان تابستان تکمیل شود.
خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ناوگان کشتیرانی خود از کشتی‌های کانتینری، کشتی‌های فله‌بر و تانکر استفاده می‌کند. این شرکت یادداشت تفاهمی را با شرکت هیوندای میپو داک یارد برای ساخت 10 تانکر حمل فرآورده‌های نفتی و حداقل 6 کشتی فله‌بر امضا کرده است.
قیمت هر تانکر حمل فرآورده‌های نفتی حدود 30 میلیون دلار و کشتی‌های فله‌بر حدود 20 میلیون دلار است.
به‌گفته منابع آگاه، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال مذاکره با شرکت هیوندای برای 6 کشتی کانتینری 14500 هرکدام به‌قیمت حدود 115 میلیون دلار است. شرکت کشتیرانی دالیان چین نیز در رقابت برای ثبت سفارش ساخت کشتی از طرف ایرانی است.
یک منبع دیگر گفت: «در حالی که آنها دارند ناوگان خود را مدرنیزه می‌کنند، ایرانی‌ها دارند کشتی‌هایی را از کشتی داران یونانی و سایر کشتی داران برای حمل بار اجاره می‌کنند... اجاره کشتی همچنان بخش بزرگی از فعالیت‌های آنها را حداقل برای 3 سال دیگر تشکیل خواهد داد».
شرکت نفت فلات قاره ایران نیز که یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است در حال مذاکره برای سفارش ساخت حداقل 5 سکوی جک‌آپ با شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو هرکدام به‌ارزش حدوداً 205 میلیون دلار است.


منبع : تسنیم 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
1
2
4میلیون جوان بیکار این بود دستاورد دولت تدبیر و امید.
سعید
|
Netherlands
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
1
2
جالبه که کشتیرانی جمهوری اسلامی تانکر حمل فرآورده نفتی و شرکت ملی نفتکش هم جک آپ سفارش میدهند در حالیکه حداقل ساخت جک آپ در ایران امکانپذیر است.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
1
1
واقعا که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
1
شرکت ملی نفتکش کجا جک آپ سفارش داده ؟ لطفا قبل از مطرح کردن موضوع از صحت و سقم آن مطمئن شوید و شایع پراکنی نکنید من خودم شرکت ملی نفتکش هستم و ساخت جک آپ را تکذیب میکنم (متاسفانه فرهنگ هوچی گری باب شده است)
پاسخ ها
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اقای هوچی گری ناشناس که خودت با شرکت ملی نفتکش هستی، اصلا اسمی از شرکت نفتکش به میان نیامده، ضمنا لینک خبر اصلی موجوده در انتهای خبر . هوچیتو گریتو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
2
اگر کشتی از خارج خریداری نکنیم سرنوشت کشتیرانهای ما نیز مثل کشتی سازها خواهد شد یعنی با یک تعداد شرکتهای کشتیران ور شکسته مواجه خواهیم شد که باعث بیکاری تعداد کثیری از افراد که از این راه امرار معاش میکنند شده ودر نهایت اقتصاد مملکت متضرر خواهد شد بنابراین نباید صنعت کشتیرانی را فدای ضعف صنعت کشتی سازی در مملکت بکنیم.به عبارتی دیگر هر کدام از این دو صنعت جایگاه خود را داشته و نبایستی سرنوشت هر یک به دیگری گره بخورد.
کشتی سازها ابتدا بایستی مشکلات خود را که عمدتا مدیریتی است برطرف کرده و سپس گام به گام قدم بردارند یعنی ابتدا از تعمیرات کشتی شروع و با گسترش صنعت به سراغ ساخت کشتیهای کوچک و در نهایت ساخت کشتیهای اقیانوس پیما خیز بردارند. نه اینکه از همان ابتدا مدیر تازه منصوب شده که دارای سواد و تجریه نیست با نشستن بر روی صندلی نرم ریاست شعار ساخت کشتی اقیانوس پیما و LNG بدهد و ادعای کارهای محیر العقول را داشته باشد این گونه شعار دادنها فقط تاثیر منفی داشته و ضربه به هر دو صنعت کشتیرانی و کشتی سازی خواهد زد همان طور که تا الان این اتفاق افتاده.
پاسخ ها
خوشدل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
دوستانی که سریع موضع می گیرید.!!
کافیست یکبار متن بالا را خوانده و خواهشا در امور دریایی تحقیق کنید و سخن گزاف بر زبان میاورید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
آقای خوشدل این سخنان گزاف نیست بلکه واقعیتهای جامعه دریایی ماست که شاید بعضیها به دلایلی نمیخواهند به آنها پرداخته شود. متن بالا را نیز کامل خوانده ام منتها بنده به کلیت مشکلات پرداخته ام ولی ظاهرا" شما جزئیات را میبینید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
0
0
پس کارخانه های خودمان چی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
سلام
ما خودمون تو کشور ایران چندین و چند مهندس کشتی سازی (به عنوان نمونه خودم) داریم که نه تنها از نظر بنیه علمی ضعیف نیستند بلکه به قدری قوی می باشند که از کشور هایی همچون روسیه و اکراین یرای این مهندسین دعوت به همکاری می آید.
چرا مسئولین محترم به جای این که اعتبارات را صرف به کار گیری این نخبگان بیکار و خروجشان از کشور کند،به فکر واردات از کشور هایی همچون کره جنوبی میاشد.
اگر کشور ما در ساخت کشتی ضعیف بود ،می توانستیم به این واردات حق بدهیم . اما حالا که در ساخت انواع کشتی دارای صنعتی عظیم و همچنین مهندسین دارای بنیه علمی می باشیم چرا نباید از این فرصت ها استفاده کنیم.
مگر نه این است که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که از داخل کشور نشات گرفته باشد را سر لوحه کار مسئولین و مردم کشورمان قرار داده اند. که لازم به ذکر است این امر کاملا نافی و ناقض سخنان مقام معظم رهبری است و نشان دهنده بی کفایتی مطلق مسئولین و دولتمردان حاضر از جمله دولت فعلی میباشد.
به امید آن که روزی همگی برای داشتن کشوری آباد و اسلامی تلاش و کوشش و اهتمام ورزیم....
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: