تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۸۲
تعداد بازدید: ۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه از قطعی شدن تغییر سهامدار عمده این شرکت در 17 خرداد ماه خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مهدی اعتصام در نشست امروز خود با اعلام  قطعی فروش سهام تايدواتر به موسسه اعتباری كوثر در ١٧ خرداد ماه تصریح کرد : با این تغییر از این پس تایدواترخاورمیانه از مالکیت شرکت های زیر مجموعه سپاه خارج می شود و راه برای حذف نام تایدواتر از فهرست تحریم های اروپا و آمریکا باز خواهد شد.
مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه با بیان اینکه در حال رایزنی با وکلای بین المللی برای حل مشکل تحریم های تایدواتر در اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم در خصوص سیاست های سهامدار جدید تایدواتر گفت: موسسه اعتباري كوثر علاقه اي به فروش سهام تايدواتر ندارد و برنامه هاي توسعه اي تايدواتر با منابع اين موسسه گسترده تر خواهد شد.


وی در خصوص حل و فصل مشکلات تایدواتر با سازمان بنادر نیز اعلام کرد: تمامي مشكلات با سازمان بنادر حل شده است و  بدهي تايدواتر به این سازمان  از ٢٢٠ ميليارد تومان به كمتر از ٥٠ ميليارد تومان رسيده است.
اعتصام با اشاره به اینکه تايدواتر مجوز حضور در تمامي مناقصه ها و مزايده هاي بندري را از سازمان بنادر دريافت كرده است ادامه داد: هم اکنون علاوه بر دریافت مجوز ساخت سيلوي ٤٣ هزار تني تايدواتر در بندر اميرآباد مجوز ساخت انبار ٥٠٠٠ متري نیز در بندر انزلي به تايدواتر ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: پروژه سرمایه گذاری در ترمينال دوم غلات بندر امام خميني (ره) به ظرفيت ١٥٠ هزار تن توسط تايدواتر وارد مرحله خريد تجهيزات شده و اپراتوري اين بندر در اختيار تايدواتر قرار گرفته است. 
به گفته مدیرعامل تایدواتر ، این شرکت ١٥٠٠ ميليارد ريال سرمايه گذاري در اين پروژه انجام خواهد داد  و در سال ٩٦ بهره برداري از این ترمینال آغاز می شود.
وی همچنین از ساخت دو سيلوي غلات در بندر امام خميني توسط  تايدواتر خبر داد و در خصوص حضور تایدواتر در بندر شهید رجایی گفت: احداث أراضي پشتيباني در بندر شهيد رجايي به متراژ ٦.٢ هكتار بزودي به تايدواتر ابلاغ خواهد شد.
اعتصام در ادامه گفت: تايدواتر براي حضور در مزايده بندر شهيد رجايي  منتظر نظر سازمان بنادر است در عين حال تايدواتر زمينه هاي رفع تحريم را با فروش سهام مالكيتي برقرار كرده در نتیجه به نظر می رسد برای حضور تایدواتر در این مزایده مانعی وجود نداشته باشد.
وی در خصوص فعالیت های تایدواتر در عرصه سالویج نیز گفت: در حوزه سالويج تايدواتر در مزايده اروند شركت كرد اما متاسفانه بدليل داشتن همكار خارجي و قیمت بالاتر دوم شد. با این حال و بر اساس رایزنی های صورت گرفته  قرار است ٣ فروند شناور در اروند توسط تايدواتر شناور سازي شود كه اولين پروژه ابلاغ شد و شناور نصرا... از بستر رود اروند با موفقيت خارج شد.
وی افزود: در انتظار ابلاغ خارج سازي شناور دوم به نام عسلو در اروندرود هستيم.
مدیرعامل شرکت تایدواتر در خصوص وضعیت قرارداد خور موسی نیز گفت: پروژه خور موسي بزودي با سازمان بنادر  و با همكاري يك شريك خارجي تعيين تكليف مي شود.
وی از خرید دو فروند شناور ساميت به مبلغ ١٨.٥ ميايارد تومان برای توسعه فعالیت های دریایی تایدواتر خبر داد و افزود:  این شناورها فعلا به شرکت نفت فلات قاره اجاره داده شده است.
مهندس اعتصام در خصوص حضور تایدواتر در بازارهای بین المللی نیز گفت: تايدواتر برای بيش از يك ميليارد دلار پروژه بندری و دریایی با طرف های خارحی مذاكره ات متعددی انجام داده است که تا کنون مبلغ ٦ ميليون يورو يوزانس تايدواتر از اروپا با سود صفر درصد انجام شده است.
وی اجرایی شدن این حجم از پروژه با حضور سرمایه گذاران خارجی را موجب افزایش سودآوری این شرکت و کاهش شدید هزینه های مالی تایدواتر بیان کرد و در خصوص مجمع تایدواتر نیز گفت: مجمع تايدواتر بعد از ماه مبارك رمضان برگزار مي شود.
مهندس اعتصام  از تحقق کامل درآمدهاي تايدواتر براي سال مالي گذشته خبر داد و افزود: تايدواتر تعديل منفي نخواهد داد و سياست تقسيم سود بستگي به سهامدار و مالك جديد تايدواتر دارد.
وی افزود: برنامه بعدي تايدواترافزايش سرمايه ٥٠ درصدي و رسيدن سرمايه به ١٥٠٠ ميليارد ريال است و اين افزايش سرمايه از محل آورده نقدي خواهد بود.



منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: