تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۰۴
تعداد بازدید: ۲۰۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،‌قرارداد جدیدی را با کشورهای دیگر برای ساخت کشتی امضا نکرده است و تنها پیگیر احیای قراردادهایی است که با اعمال تحریم های غرب در خصوص پرونده هسته‌ای ایران،‌ متوقف شده بودند.
به گزارش مارین نیوز، علی اکبر غنجی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر،‌ با اشاره به قراردادهایی که در سال های گذشته توسط کشتیرانی با کشتی‌سازان جنوب شرق آسیا بسته شده بود،‌ گفت: کشتیرانی از سال ها قبل و پیش از تحریم ها، قراردادهایی با جنوب شرق آسیا برای ساخت کشتی داشته و در حال حاضر قرارداد جدیدی در این خصوص بسته نشده است.
وی با تکذیب ادعای برخی خبرگزاری ها در خصوص قراردادی1.1 میلیارد دلاری با کشورهای شرق آسیا برای ساخت کشتی، گفت: این رقم درست نیست و قرارداد جدیدی نیز امضا نشده است. در خصوص قراردادهای قبلی نیز بیان این نکته ضروری است که حتی برخی از این سازندگان به دلیل همین تحریم ها و تاخیر در پرداخت های ایران به دنبال گرفتن جریمه هستند.
غنجی ادامه داد: اکنون و با اجرایی شدن برجام به دنبال احیای قراردادهایی هستیم که با تحریم ها امکان اجرای آن وجود نداشت.
وی ادامه داد: به عنوان یک کارشناس دریایی می توانم بگویم که اکنون ایران قابلیت ساخت کشتی در داخل را داراست اما این ساخت با سرعت بسیار پایین انجام می شود.
غنجی زمان ساخت کشتی در داخل را 11 سال عنوان کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید با بررسی هایی که انجام می دهد مشخص کند که آیا کشتی که بعد از این مدت به دریا انداخته می شود،‌ قابلیت و توجیه اقتصادی دارد؟
مدیرعامل کشتیرانی خزر با اشاره به نقش موسسات رده‌بندی برای نظارت بر استانداردها افزود: برای تقویت سازندگان داخلی،‌ وزارتخانه‌های نفت و صنعت،‌معدن و تجارت می توانند نقش اساسی را بر عهده گیرند و از سازندگان داخلی صنعت کشتی‌سازی حمایت کنند.

منبع : آنا 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
1
جناب آقای مهندس غنجی
با سلام
مطلبی که در مورد دوره ساخت کشتی در داخل 11 سال فرمودید، واقعا بموجب رکوردی که ما در صدرا داریم برای کشتی افراماکس 113 هزار تنی برای اواین کشتی با توجه به آماده نمودن همزمان زیرساخت 3 ساله آماده تحویل گردید که با مهیا بودن زیرساخت و تجهیزات مانند گنتری کرین برای دومین کشتی 2 ساله قابل ساخت است مطمئنا اگر همان سال 2008 که میفرمائید قرارداد بسته شده با شرکت آسیای شرقی اگر با صدرا منعقد شده بود تا سال 2011 تحویل میگرفتید و چندین هزار نفر از هموطنانمان و جوانهای خوش فکر و متخصص مشغول کار بودند و مردم ،کشتیرانی، دولت و کشتیزازان بهره میبردند.
هنوز هم دیر نیست و ما اعلام آمادگی میکنیم
با تشکر- صدرا
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
1
آفرين و درود بر پرسنل زحمت کش صدرا که به همه کارفرمايان عزيز ايراني ثابت کردند که امکان ساخت کشتي در داخل وجود دارد و نيازي به سفارش خارجي لااقل براي کشتي ها معمولي مثل نفتکش و کانتينر بر و يدک کش وجود ندارد. به شرط حمايت از اين صنعت و سري سازي رکورد سه ساله حتما قابل کاهش خواهد بود .
با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
0
0
اگر کشتی از خارج خریداری نکنیم سرنوشت کشتیرانهای ما نیز مثل کشتی سازها خواهد شد یعنی با یک تعداد شرکتهای کشتیران ور شکسته مواجه خواهیم شد که باعث بیکاری تعداد کثیری از افراد که از این راه امرار معاش میکنند شده ودر نهایت اقتصاد مملکت متضرر خواهد شد بنابراین نباید صنعت کشتیرانی را فدای ضعف صنعت کشتی سازی در مملکت بکنیم.به عبارتی دیگر هر کدام از این دو صنعت جایگاه خود را داشته و نبایستی سرنوشت هر یک به دیگری گره بخورد.
کشتی سازها ابتدا بایستی مشکلات خود را که عمدتا مدیریتی است برطرف کرده و سپس گام به گام قدم بردارند یعنی ابتدا از تعمیرات کشتی شروع و با گسترش صنعت به سراغ ساخت کشتیهای کوچک و در نهایت ساخت کشتیهای اقیانوس پیما خیز بردارند. نه اینکه از همان ابتدا مدیر تازه منصوب شده که دارای سواد و تجریه نیست با نشستن بر روی صندلی نرم ریاست شعار ساخت کشتی اقیانوس پیما و LNG بدهد و ادعای کارهای محیر العقول را داشته باشد این گونه شعار دادنها فقط تاثیر منفی داشته و ضربه به هر دو صنعت کشتیرانی و کشتی سازی خواهد زد همان طور که تا الان این اتفاق افتاده.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: