تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۴۳
تعداد بازدید: ۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
آیا شرکتهای ایرانی در این دوران که چشم امیدی به رفع تحریمها دارند، در توسعه کشور نقشی ایفا خواهند نمود ؟
به گزارش مارین نیوز، ایران در 20 سال پیش استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی خود را در ساخت سازه های دریایی به اثبات رسانده است و تجارب ارزنده ای در این زمینه کسب نموده است. اما به گفته کارفرمایان تحریمها باعث شده ایران از  استانداردهای جهانی دور مانده و باید با شرکت های بزرگ دنیا همکاری کنند تا بتوانند هر چه قدرتمند تر در بازارهای بین المللی حضور داشته و با استفاده از فن آوریهای روزدنیا ، توان فنی مهندسی خود را افزایش دهند.

از اینرو چندی پیش ایرنا در گزارشی از قرارداد ساخت 5 سکوی دریایی برای ایران توسط شرکت کراسنی روسیه، هرکدام به ارزش 200 میلیون دلار بر اساس اسناد امضا شده خبر داد که ساخت هر کدام از سکوها پس از دریافت پیش قرار داد در عرض دوسال به صورت قطعات (ماژول) ساخته و به خلیج فارس ارسال خواهد شد و با شرکت متخصصان ایرانی مونتاژ خواهد شد.


اما در خبر جدیدی که توسط سایت وال استریت ژورنال انتشار یافته ایران در حال مذاکره برای سفارش ساخت حداقل 5 سکوی جک‌آپ با شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو هرکدام به‌ارزش حدوداً 205 میلیون دلار است.


این خبرها سوالاتی را در ذهن تداعی می کند، آیا ایران 10 سکوی حفاری دریایی نیاز دارد؟، آیا انتقال تکنولوژی انجام می شود؟ آیا شرکتهای ایرانی در این دوران که چشم امیدی به رفع تحریمها دارند، در توسعه کشور نقشی ایفا خواهند نمود ؟ آیا قانون استفاده از حداکثری از توان فنی مهندسی داخل رعایت می شود ؟ آیا اینگونه سفارشات واقعا در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود ؟



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: