تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۵۱
تعداد بازدید: ۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مدیر طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی گفت: تکمیل بخش اول فاز توسعه 17 و 18 پارس جنوبی، درآمد ارزی یک میلیارد و 300 میلیون دلاری را به همراه دارد.
به گزارش مارین نیوز، حسن بویری در حاشیه مراسم انتقال سکو 18B  پارس جنوبی، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: این سکو یکی از چهار سکوی فراساحل 17 و 18 پارس جنوبی است که کار ساخت آن در ایزوایکو انجام و آماده عملیات بارگیری است.
مدیر طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی با بیان این‌که در 15 روز عملیات ارسال و در بازه زمانی چهار ماهه راه‌اندازی خواهد شد، تصریح کرد: مطابق پیش‌بینی‌ها در آذر 95 شاهد بهره‌برداری این سکو خواهیم بود که ظرفیت 500 میلیون فوت مترمکعب در روز معادل 14 میلیون مترمکعب ظرفیت تولیدی گاز آن خواهد بود.
بویری با اشاره به این‌که بخش عملیاتی این پروژه در 16 ماه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بخش تأمین کالا و تجهیزات به صورت 50 درصد داخلی و 50 درصد خارجی تحت استانداردهای بین المللی انجام شده است.
مدیر طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی با بیان اینکه کل هزینه های این پروژه شامل طراحی، ساخت و تحویل برابر 160 میلیون دلار بوده است، اضافه کرد: 65 درصد این هزینه در شرکت های داخلی انجام شده که زمینه اشتغال و اعتماد به متخصصین داخلی را به همراه داشته است.
بویری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت نفت، قیمت تمام شده حفاری و ساخت سکو در شرکت های خارجی بین 150 تا 180 میلیون دلار است، اظهار کرد: به دلیل تجربه و توانمندی مناسب مجتمع ایزوایکو ساخت این سکوها به این مجتمع و متخصصین داخلی داده شد.
مدیر طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی از اشتغال 15 هزار نفر ساعت در روز در پالایشگاه‌های این طرح خبرداد و اضافه کرد: 160 شرکت پیمانکاری داخلی و 290 شرکت سازنده داخلی در این حرکت عظیم در فاز 17 و 18 پارس جنوبی نقش داشته اند.
وی ارزش اقتصادی تولیدات طرح توسعه ای فاز 17 و 18 پارس جنوبی را به طور میانگین یک درصد تولید ناخالص ملی دانست و عنوان کرد: تکمیل بخش اول فاز توسعه 17 و 18 پارس جنوبی، درآمد ارزی یک میلیارد و 300 میلیون دلاری را به همراه دارد.
بویری همچنین از تکمیل بخش دوم این طرح توسعه ای تا پایان سال خبرداد و افزود: در فاز دوم بین 2 تا 2 و نیم میلیون دلار در سال ارزش اقتصادی به همراه خواهد داشت که ظرف سه سال میزان سرمایه گذاری این پروژه را مستهلک می کند.
وی همچنین اضافه کرد: در دوران پسا تحریم عمده تجهیزات پیچیده توسط شرکت های مطرح اروپایی آزاد شده و هم اکنون نمایندگان شرکت های سازنده خارجی برای راه اندازی دستگاه های مذکور در محل پروژه حضور دارند.
مدیر طرح توسعه فاز 17 و 18 پارس جنوبی در پایان ظرفیت بالای شرکت های داخلی، رضایتمندی از همکاری های گذشته، استفاده از نیروهای ماهر و از همه مهمتر تأثیر در اشتغالزایی را مهمترین پارامتر در سفارش ساخت سکوهای نفتی و گازی به شرکت ایزوایکو دانست


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: