تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۶۳
تعداد بازدید: ۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قوانین موجود، ثبات سیاست ها و ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان سرمایه گذاری در بنادر می تواند در توسعه بنادر موثر باشد.
به گزارش مارین نیوز، دکتر علی اکبر کریمی رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس با اشاره به نقش بنادر در تجارت بین المللی گفت: بنادر نقش کلیدی در تجارت بین المللی دارند و سهم زیادی از رشد تجاری در سالهای گذشته مرهون توسعه بنادر بوده است.
وی افزود: گسترش زیرساخت‌های بنادر از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود و امروزه تقریبا در بیشتر اقتصادهای توسعه یافته، مزیت رقابت بالایی در بنادر مشاهده می شود.
کریمی با اشاره به ارائه خدمات باکیفیت در بنادر خاطرنشان کرد: ارائه خدمات باکیفیت در بنادر به کشتی‌ها می تواند آنها را به استفاده هرچه بیشتر از بنادر ما به منظور تخلیه و بارگیری کالا تشویق کند و با رونق ورود کشتی‌ها به بنادر ما، سهم بازار و درآمد اقتصادی بیشتری را برای کشور بدست آورد. بخش خصوصی کشور نیز باید با استفاده از ظرفیت داخلی و همچنین سرمایه گذاری شرکتهای خارجی مشارکت کنند تا بنادر کشور رونق پیدا کنند.
رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس با بیان تسهیل در امور سرمایه گذاری در بنادر تصریح کرد: بدون شک برای تسهیل امور سرمایه گذاری و سرعت بخشیدن به روند حرکتی آن باید از طولانی کردن بوروکراسی اداری جلوگیری کنیم تا جایگاه بنادر خود را در منطقه ارتقا بخشیم، چرا که با این وضعیت سهم ما از صادرات و واردات جهانی در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر می شود.
وی افزود : برای رفع این عقب ماندگی در بنادر نیازمند مدیرانی تصمیم گیر و دارای روحیه جهادی و انقلابی هستیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به تغییر خط مشی مدیران خاطر نشان کرد: برای بهتر شدن وضع باید خط مشی خود را تغییر دهیم و با تغییرسیاست ها در جهت توسعه سرمایه گذاری در بنادرگام برداریم.

منبع :  صدا و سیما 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: