تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۷۲
تعداد بازدید: ۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
ساخت سکوی فاز ٢٠ پارس جنوبی به پیشرفت ٨٩ درصدی رسید و براساس برنامه ریزی انجام شده عملیات بارگیری این سکو تا ٢ ماه دیگر شروع می شود.
به گزارش مارین نیوز، فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از جمله فازهایی هستند که امسال در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و با راه‌اندازی آنها ٢ میلیارد فوت مکعب به ظرفیت تولید از میدان مشترک پارس جنوبی اضافه می‌شود.
شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران که ساخت سکوهای فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی را بر عهده دارد پیشرفت ساخت سکوی فاز ٢٠ را ٨٩ درصد اعلام کرده است. ضمن این‌که اجرای خط لوله خشکی نیز از پیشرفت ٩٠ درصدی برخوردار است. 
از جمله اقدامهایی که از سوی این شرکت طی سه ماه امسال انجام شده است می‌توان به بارگیری، حمل و نصب سه پایه‌ها و متعلقات هر ٢ فاز، انجام لوله‌گذاری خطوط لوله اصلی به متراژ ٢٠٣ کیلومتر اشاره کرد. 
عملیات بارگیری سکوی فاز ٢١ با ظرفیت یک میلیارد فوت مکعب جمعه چهارم تیرماه آغاز و روز شنبه (٦ تیرماه) به پایان رسید. هم‌اکنون عملیات مهاربندی این سکو در حال انجام است تا پس از پایان این عملیات، سکو آماده حمل به موقعیت خود در خلیج فارس شود. 
عملیات مهندسی، خرید، ساخت، نصب و راه‌اندازی ٢ سکوی فازهای ٢٠ و ٢١ با ظرفیت تولید در مجموع ٥٦,٦٣ میلیون مترمکعب در روز به همراه ساخت و نصب ٢ جکت اصلی و متعلقات سکو، لوله‌گذاری و راه‌اندازی ٢ خط لوله اصلی به طول ٢٠٣ کیلومتر و انجام عملیات خط لوله خشکی تا ابتدای پالایشگاه و ٤٨ کیلومتر کابل گذاری دریایی بر عهده شرکت تاسیسات دریایی است. 
براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی این شرکت، عملیات راه‌اندازی سکوی فاز ٢١ که اخیرا بارگیری آن به پایان رسید در آبانماه محقق می‌شود. ضمن این‌که تکمیل ساخت، عملیات بارگیری، حمل و نصب سکوی ٢ هزار و ٧٠٠ تنی فاز ٢٠ تا شهریورماه امسال انجام شده و بارگیری، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی در دریا نیز تا بهمن ماه محقق می‌شود.
اتمام عملیات ساخت و نصب اسپولهای خطوط لوله اصلی، اتمام عملیات خط لوله خشکی، انجام عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی خطوط لوله خشکی و دریا و کابل‌گذاری دریایی از جمله اقداماتی است که تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد. 
بنا براین گزارش، هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی،‌ استخراج روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز برای تزریق به شبکه سراسری، تولید روزانه ٧٧ هزار بشکه میعانات گازی برای صادرات، تولید روزانه ١ میلیون تن گاز مایع برای صادرات، تولید روزانه ١ میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و سرانجام تولید روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.

منبع : شانا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: