تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۷۴
تعداد بازدید: ۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بسته های حمایتی دولت از صادرات غیر نفتی در حال اجراست گفت : تلاش می کنیم با برقراری شبکه دائمی حمل و نقل ریلی ، دریایی و هوایی امکانات بهتری را برای انتقال کالا به بازارهای هدف فراهم کنیم .
به گزارش مارین نیوز، ولی الله افخمی راد در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : ایجاد بستر مطمئن حمل و نقل گام اول برای توسعه تجارت خارجی است و اخیراً پرواز تهران - آستاراخان روسیه برقرار شده و استقبال هم به تدریج افزایش یافته است . 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پیش از این تاجران ما مجبور بودند به مسکو بروند و از آنجا به آستاراخان سفر کنند اما در حال حاضر این امکان به طور مستقیم فراهم شده است و دولت تا شش ماه بخشی از هزینه این خط هوایی را پرداخت می کند تا به تدریج صرفه اقتصادی آن تثبیت شود. 
افخمی راد گفت : خط کشتیرانی بندرعباس - عمان نیز برقرار شده است و دولت بخشی از هزینه آن را به صورت یارانه پرداخت می کند و همین طور در دریای خزر به بندر اوکتائو قزاقستان خط کشتیرانی برقرار شده است . 
وی گفت : مشوق های صادراتی دولت در زمینه ایجاد زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری نیز و هزینه حضور در نمایشگاه خارجی را پرداخت می کنیم و سود تسهیلات بانکی برای صادرات غیر نفتی هم کاهش می یابد و از ایجاد دفاتر شرکتهای تولیدی در بازارهای هدف حمایت می کنیم . 
وی تصریح کرد: هدف ما اینست که هزینه حضور ابتدایی در بازارهای هدف را حداقل تا 50 درصد تامین کنیم تا برای تاجران صرفه اقتصادی داشته باشد و در ادامه هم بتوانند بدون حمایتهای دولتی به توسعه تجارت خود ادامه دهند. 
افخمی راد گفت : حتی اگر تاجری بازار هدفی در دور دست پیدا کند حاضریم همه هزینه های حضور را در ابتدا تامین کنیم تا به تدریج بتواند روی پای خود بایستد و همه سفارتخانه های ما و رایزنان بازرگانی آماده همکاری با تاجران هستند و باید با افزایش کیفیت کالا و خدمات حضور خود را در بازارهای جهانی پایدار و رقابت پذیر کنیم .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: