تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۸۶
تعداد بازدید: ۱۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مدیر عامل پارس کشتی پولاد : کشتی سازیهای بندرعباس که از بخش خصوصی و دولتی می باشند با بیکاری مواجه هستند و ورود شناورهای دست دوم و مستعمل نوعی تیر خلاص زدن به این صنعت است.
سازمان توسعه تجارت روز گذشته اعلام کرد ورود پنج نوع کالا به شکل مستعمل به کشور مجاز است و یکی از این پنج نوع کالا شامل، شناور اعم از چوبی و فلزی و فایبرگلاس  می باشد.
این درحالی است که احمد رفعت رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی بارها اعلام کرد که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در شورایعالی صنایع دریایی کشور تصویب شد که ورود شناورهای زیر 100 هزار تن ممنوع و خلاف قانون است و اگر وارد شود، قطعا سازمان های نظارتی کنترل خواهند کرد. 
به گزارش مارین نیوز، رضا خوشیده مدیرعامل شرکت پارس کشتی پولاد یکی از سازندگان شناور در خصوص این دستورالعمل و تاثیر آن بر این صنعت گفت : کشتی سازیهای بندرعباس که از بخش خصوصی و دولتی هستند با بیکاری مواجه هستند و ورود شناورهای دست دوم و مستعمل نوعی تیر خلاص زدن به این صنعت است. 
کشتی سازی پارس کشتی پولاد با 42 سال سابقه کار، توان ساخت انواع یدک کش، لندینکرافت و لایروب را دارد، در حالی که همین چند وقت پیش شناورهای مستعمل 10 هزار تن و 5 هزارتن که امکانش ساخت آن در داخل به راحتی وجود دارد وارد و پس از بازسازی درحال فعالیت در آبهای ایران می باشند. 
مدیرعامل شركت پارس كشتی پولاد که در زمینه ساخت و تعمير و اسكراپ شناورهای فلزی دريايی فعالیت دارد، گفت: مشكلات اصلی صنايع دريايی مربوط به فرد يا سازمان بخصوصی نيست؛ بلكه به سيستم ضعيف دولت‏ها برمی‏گردد.
این فعال دریایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استفاده و حمایت از توان داخل گفت : آنچه ما در آیینه می‏بینیم مقام معظم رهبری در خشت خام می‏بینند. این تأکیدات دال بر این موضوع است که ایشان فردا را خوب می‏بینند؛ اما متاسفانه مسؤولان قادر به همراهی ایشان نیستند.
خوشیده در پایان شکل‏گیری سازمان متولی صنعت دریایی را ضروری دانست و گفت : این سازمان می‏تواند رأسا نياز صنايع دريايی مملكت را پيش‏بينی كند و پس از تعریف نياز و برنامه‏های آتی زير نظر آن سازمان، شناورهای مورد نیاز با بودجه متمركز ساخته و در اختيار متقاضی قرار گيرد تا از اين بی‏برنامگی و موازی کاری خلاص شد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
هر دم از این باغ بری می رسد: من نمی دونم ولی شاید حتما علاوه بر مبلغ پرداختی شرکتها و ... برای این گونه خریدها از خارج شخص یا اشخاص مورد نظر هم چیزی گیرشان می آید که دلسوز صنعت داخل نیستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: