تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۰۳
تعداد بازدید: ۲۸۱۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
موسسه رده بندی ایرانیان با رده بندی بیش از 6 میلیون GT از انواع شناورها و کشتی ها در بین موسسات رده بندی غیر عضو IACS مقام اول را داراست.
به گزارش مارین نیوز، موسسه رده بندی ایرانیان سازماني مردم نهاد و غيرانتفاعي است که در سال 2006 تشکیل شد و براي ارتقاء سطح ايمني، امنيت، کيفيت و فن‌آوري در زمينه‌هاي مختلف علمي، آموزشی، فني، توليدي، صنعتي و خدماتي در صنايع و بخشهای مختلف و مرتبط با آن در سطح ملی و بین‌المللی فعاليت مي‌ کند. 
این موسسه با رده بندی بیش از 6 میلیون GT از انواع شناورها و کشتی ها در بین موسسات رده بندی غیر عضو IACS مقام اول را داراست. فصلنامه موسسه رده بندی KR کره جنوبی در شماره اخیر خود گفت و گویی اختصاصی با مهندس حسن رضا صفری مدیرعامل ICS ترتیب داده است که در ادامه می خوانید:

  • در مورد موسسه و حوزه  اصلی فعالیت موسسه رده بندی ایرانیان و نقاط قوت آن صحبت کنید.
در ابتدا لازم است از مدیرعامل موسسه KR، دکتر پارک و مدیران قبل از ایشان برای انعقاد قرارداد و همکاری سازنده بین دو موسسه تشکر کنم. این قرارداد همکاری یکی از دلایل رشد و پیشرفت ICS است که سبب شده موسسه رده بندی ایرانیان به یک موسسه تمام عیار تبدیل شود و این مهم  با حمایت ها و راهنمایی های موسسه KR امکان پذیر شد. ICS یک موسسه رده بندی بین المللی است که توسط سازمان دریایی بین المللی دریانوردی به عنوانR.O  (recognized organization)  به رسمیت شناخته شده است. موسسه رده بندی ایرانیان از سوی دولت ایران نیز معتبر شناخته شده و اخیرا اختیاراتی از دولت فدرال میکرونزی جهت رده بندی، صدور گواهینامه های قانونی و فعالیت های صنعتی مرتبط شامل تاسیسات ساحلی و فراساحلی به دست آورده است. حوزه فعالیت اصلی ICS شامل سرویس دهی به ناوگان تجاری و بخش های صنعتی، ارائه مشاوره مدیریت کیفیت و رتبه بندی کیفی و آموزشی مرتبط دریایی است. از اهداف اولیه موسسه رده بندی ایرانیان توسعه و پیاده سازی صنعت دریایی و استاندارد سازی کشتی ها برای تضمین ایمنی دریانوردان است. از دیگر اهداف، حفظ دارایی و حفاظت از محیط زیست برای داشتن کشتی های امن تر و اقیانوسی پاک تر است.

  • بزرگترین چالشی که تابحال موسسه رده بندی ایرانیان با آن روبرو شده، چه بوده است؟
بزرگترین چالش ما روبرو شدن با تحریم های تحمیل شده بر ناوگان دارای پرچم ایران توسط قدرت های غربی به رهبری آمریکا و اروپا بود. در زمان تحریم ها موسسات رده بندی بین المللی سرویس های خود را به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی قطع کردند. کشتی هایی که بیش از پنج دهه تحت رده بندی موسسات رده بندی بین المللی بودند به یکباره رها شدند. ICS  باید تغییر رده بندی بین المللی را در طول مدت زمان کوتاهی انجام می داد که خوشبختانه در حداقل زمان و به شکل موفقیت آمیزی به این مهم نائل شدیم.   

  • تحریم های بین المللی چگونه بر روی صنعت دریایی ایران و فعالیت شما تاثیر گذاشت؟ در وضعیت کنونی و با  برداشته شدن تحریم ها انتظارات شما برای پیشرفت صنعت دریایی ایران چیست؟
تحریم ها تاثیر زیادی روی فعالیت ناوگان تجاری ما در تمام مسیرها داشت، در مواردی این محدودیت ها عاملی برای از دست دادن فعالیت تجاری کشتی ها  و مزایای تجاری آن ها بود که البته در مدت کوتاهی مجددا قعالیت آن ها از سر گرفته شد. به این معنا که با وجود روبرو بودن با محدودیت ارائه خدمات و پشتیبانی، تمامی امور صادرات و واردات منحصرا به ناوگان با پرچم ایران سپرده شد و موسسه رده بندی ایرانیان فعالیت هایش را برای توسعه فعالیت ناوگان ملی ایران که قبل از آن  تحت پوشش موسسات رده بندی خارجی بود، گسترش داد که درآمد موسسه از این بابت به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافت؛ به طوری که ظرفیت غیرخالص شناورهای تحت پوشش ICS به بیش از 6 میلیون GT رسید.
با اجرای برجام JCPOA (the joint comprehensive plan of action) که رده بندی ناوگان ملی ایران کماکان تحت رده بندی ICS می باشد این ناوگان ملی مجددا به بازار حمل و نقل دریایی بین المللی خود بازگشت؛ هرچند به دلیل رکود جهانی اقتصادی که بر کل خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا تاثیرگذار بود، رشد آن بسیار کند بود، اما فعالیت ناوگان ملی ایران مجددا احیا شد که ارائه خدمات ICS در این میان بسیار موثر بود.

  • ICS و KR اخیرا قراردادای را در قالب همکاری مشترک Joint venture  برای ایجاد موسسه مشترک به امضا رساندند. در این مورد توضیح دهید.
موسسه رده بندی ایرانیان مفتخر است که قرارداد همکاری جدیدی با KR برای تاسیس موسسه ای مشترک به منظور حمایت از کشتیرانی و پروژه های ساخت به امضا رسانده است. البته این مهم می تواند در پیشرفت طرح های صنعتی در بخش انرژی های تجدیدپذیر و بخش های مختلف نفت و گاز ظهور کند. این موسسه مشترک در تهران تاسیس خواهد شد و تحت مدیریت مشترک ICS و KR فعالیت خواهد داشت. این موسسه با هدف حمایت از رشد بازار و اقتصاد ایران همکاری خواهد کرد.

  • به نظر شما همکاری بین ICS و KR چگونه بر صنایع دریایی ایران تاثیر گذار خواهد بود؟ شما در مورد نحوه همکاری این دو موسسه برای پیشرفت در آینده چه نظری دارید؟
موسسه رده بندی KR از سال 2010 در ایران حضور داشته و سابقه و اعتبار بالایی در صنعت دریایی ایران برای خود ایجاد کرده که منتج از حمایت ها و همکاری های نزدیک با  ICSبوده است. در وضعیت کنونی اکثریت شرکت های کشتیرانی، کشتی سازی و صنایع وابسته به سرویس های مشترک ما اعتماد دارند که این موضوع به دلیل ارائه خدمات مناسب و استاندارد توسط KR و ارزش افزوده ایجاد شده در صنایع دریایی و وابسته است. بدین علت از صنایع دریایی کشور درخواست می کنم که اینگونه خدمات را از دفتر KR در تهران، تحت مدیریت آقای JONG-WON KIM دریافت نمایند. شخصیت فردی و رفتار احترام برانگیز وی به شکلی است که مشتریان را جلب می نماید.
شکی نیست که همکاری مشترک بین ICS و KR، موجب رشد سریع و موفقیت آمیز این موسسه در جامعه دریایی ایران خواهد شد، تا زمانی که دفتر KR در ایران فعالیت داشته باشد ، توسط جامعه دریایی ایران نیز حمایت و پشتیبانی خواهد شد. افزایش اعتبار و سابقه درخشان از جمله فاکتورهایی است که موقعیت بسیار خوب KR را برای همیشه در ایران تضمین خواهد کرد.

  • نظر شما در مورد آرمان و افق های پیش روی ICS برای کمک به صنعت دریایی ایران و جهان در آینده چیست؟
آرمان و افق مورد انتظار ما در صنعت دریایی ایران و جهان رسیدن به سطحی بی رقیب از نظر فنی و نوآوری مدیریتی است؛ به شکلی که هیچگاه شاهد از دست دادن جان انسانی در دریا یا آسیب رسانی به محیط زیست دریایی نباشیم. آرزوی ما این است که اگر زمانی یک کشتی در موقعیت خطرناکی قرار داشت، توانایی حرکت به سمت پناهگاه امن را داشته باشد و صدمات تنها به بدنه و تجهیزات کشتی وارد گردد. 




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
3
4
به امید روزی که موسسات رده بندی خارجی جایی در صنعت دریایی ایران نداشته باشند
دريانورد آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
2
7
اين 6 ميليون و سازمان مردم نهاد و غيرانتفاعي خيلي جالبه..
كي به كيه مملكت ، همينجور آمار و عنوان بديم بره
الآن لطف كنيد ميزان GT اعلام فرمائيد.
همه رفتن باز دنبال خارجي..
بعد وقتي مشتري مستقيم مؤسسه عضو هيات مديره مي باشد، چي جوري غيرانتفاعي حساب ميشه؟!!
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
آقای دریانورد آگاه اون موسسه رده بندی آسیا هستش که زیر نظر سازمان بنادره و برای خودشون مشتری میفرستند. واقعا با کمی چشم باز و ملی نگر می توان زحماتی که در این سالها موسسه رده بندی ایرانیان به عنوان نهادی غیرانتفاعی کشیده دید و ستود و البته در جهان هم خودشو مطرح کرده باعث افتخاره. شما هم می تونید بیایید عضو هیات امنا این موسسه بشوید و در انتخابات آن شرکت کنید. حرف زدن آسونه شما کلاهتو قاضی کن و ببین خودت برای این صنعت یا کشور چقدر مفید بودی ؟
دريانورد آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
3
3
آقاي ساسان
شما بشين تا جايي نداشته باشند..
آرزو بر امثال شما عيب نيست
ساسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
5
4
موسسات رده بندی خارجی از جمله DNV نروژ همان موسسه ای است که در دوران تحریم به یکباره رده بندی در صنایع ما را رها کرد و دلیلی برای خروج سایر موسسات از کشور بود...توان داخلی موسسات رده بندی داخلی بر کسی پوشیده نیست...البته تعداد ایرانی هایی که در موسسات رده بندی خارجی مشغول به فعالیت اند و با زیرسوال بردن ظرفیتهای داخلی، به کشورشان خیانت می کنند، کم نیست...چه باک، مگر می شود به آب زد و نعل تر نکرد!
پاسخ ها
دريانورد آگاه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
در مورد رفتار ناجوانمردانه موسسات خارجي در دوران تحريم كه حرفي نيست.
اما اينكه شما دوستان ايراني كه در موسسات خارجي مشغول هستند رو متهم به خيانت ميكنيد جاي تأسف داره..
برادر من، خيليها تو همين داخل هم در حال خيانت آشكار و نهان هستند.
بی نام
|
United States
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
2
0
کاش امکان نقد دقیق فعالیت های موسسات رده بندی خارجی و قبل از تحریم ها وجود داشت، تا همه ابهامات روشن می شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
2
4
موسسه ایرانیان که ادعای غیر انتفاعی دارد در چه کار عام المنفعه شرکت کرده یا بهتر بگوییم از این همه درآمد کجا به کارهای خیریه رسیدگی کرده فقط از مشتری پو لهای گزاف میگیرند و معلوم نیست کجا این پولها هزینه میشود.
دريانورد آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
3
1
جناب رضا
من نميدونم چرا شما طاقت انتقاد رو نداريد؟؟
هيچكدوم مووسات داخلي غيرانتفاعي به حساب نميايند..
بهتره ما اول بريم تعريف نهاد غيرانتفاعي و غيردولتي رو بدونيم كه مثل شما يه طرفه قضاوت نكنيم و سنگ يه مووسه داخلي رو به سينه نزنيم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
من مطمئن هستم شما اصلا تا به حال اساس نامه موسسه را نخوندی، شاید پاتم داخل موسسه نزاشته باشی و در جریان اتفاقات نیستی، به نظر من فقط داری به منفعت خودت فکر میکنی. شاید در موسسه کسانی هم به منافع خودشون فکر کنند ولی لااقل نتیجه کار به نفع کشوره به هر حال میدان بازه و شما اگر توانایی داری می تونی در انتخابات سری بعد موسسه شرکت کنید و تواناییهاتونو برای توسعه کشور به اثبات برسونی
دريانورد آگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
1
1
جناب رضا
شما لطفاً اينقدر مطمئن در مورد همه چيز صحبت نكنيد.
متأسفانه افكار داعشي شما در همه زمينه ها وجود داره.. افكار داعشي صرفاً مربوط به دين و مذهب نيست.
شما هم بهتره تو همين افكار و تعصب پوچ خودتون غرق باشيد.
فايده نداره وقتي نرود ميخ آهني در سنگ
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
فقط از صحبتهای شما "نرود ميخ آهني در سنگ" را قبول دارم
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
موسسات رده بندی ایرانی تا چه حد در حوزه انرژی فعالیت دارند؟ کاش در این مورد هم صحبت می شد.
هالو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
یادمان باشد موسسه رده بندی ایرانی . ایرانیان یار روزهای سخت هست و بود و خواهد بود و امیدواریم همکاری با شرکتهای خارجی رده بندی فقط بعنوان نماینده موسسات رده بندی ایرانی باشد یعنی این شرکتهای خارجی باشند که نمایندگان موسسات رده بندی ایرانی باشند و دستور گیرنده . چون میدانیم روزها سخت ما را تنها می گذارند .
بي نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
2
اين آمار قطعا صحيح نيست. ايشان (آقاي صفري) مجموع GT رده بندي ايرانيان را حداقل دوبرابر واقعيت گفته اند. مملكت با غلو و بزرگنمايي به جايي نمي رسد.
حسن رضا صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
1
0
سلام به همه اساتید بزرگوار
ضمن تشکر از کلیه سروران عزیزی که این خبر را تنظیم نموده و یا ملاحظه کرده اند و سازمان مردم نهاد و غیر انتفاعی موسسه رده بندی ایرانیان متعلق به خود را با ارائه نقطه نظرات کارشناسی و مدیریتی ارشادی خود لایق توجه و مراقبت دیده اند. از مسئولین محترم سایت مارین نیوز درخواست می نمایم که متن اصلی مصاحبه اینجانب با فصلنامه اخیر KR را هم بارگذاری کنند تا انشالله محتوای مصاحبه اینجانب و عنوان آن کاملتر به رویت اساتید محترم رسانیده شود و همچنین نه تنها بعنوان این خبر بلکه بعنوان محلی برای تبادل افکار و آرا در خصوص توسعه صنعت رده بندی در کشور از نظرات همه اساتید گرامی استفاده نمائیم.
رو نوشت: مسئول محترم سایت : در ضمن بنده نتوانستم از طریق سایت فایلی را برای شما ارسال کنم و از طریق ایمیل info@iraname ارسال نمودم به نظرم بهتر است امکان بارگذاری فایل هم به سایت افزوده شود.
ممنون و متشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: