تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۷۰
تعداد بازدید: ۱۷۸۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
رضا عبدالمجید، چهره باسابقه صنایع دریایی کشور به نقاط ضعف بسیاری که در کشتی سازی ها وجود دارد اشاره و یکی از مشکلات اصلی را انتخاب مدیرانی که بصورت انتصابی برای کشتی سازی های کوچک و بزرگ انتخاب شده اند عنوان نمود.
به گزارش مارین نیوز، رضا عبدالمجید، چهره باسابقه صنایع دریایی کشور در مجمع انجمن مهندسی دریایی ایران به نقاط ضعف بسیاری که در کشتی سازی ها وجود دارد اشاره و یکی از مشکلات اصلی را که باید توسط انجمن مهندسی دریایی ایران پیگیری شود، انتخاب مدیرانی که بصورت انتصابی برای کشتی سازی های کوچک و بزرگ انتخاب شده اند عنوان نمود. 
این کارشناس صنایع دریایی در این خصوص گفت : باید کاری علمی انجام دهیم و برای کمک به کشتی سازی ها شرایط احراز پست مدیریتی برای هرمقامی تعیین شود. به طور مثال در وزارت نفت برای هر پست و مقامی شرایط احراز با توجه به سابقه کار، مدرک علمی و عملکرد مناسب سنجیده می شود. 
وی با تاکید بر اینکه در کشتی سازی هم نیازمند شرایط احراز پست و صلاحیت هستیم گفت : بطور مثال در برخوردهای بین المللی یکی از عوامل که بصورت نقطه منفی برای شرکت های داخلی وجود دارد و توسط طرف مقابل سنجیده می شود نوع دانش و برخورد است که در نتیجه بسیار تاثیر گذار است. 
وی تاکید کرد این موضوع باید در انجمن مهندسی دریایی ایران و کمیته کشتی سازی مورد ارزیابی قرار گرفته و شرایط احراز پست برای کشتی سازی ها پیگیری شود. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مدیر دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
قطعا همینطور است که فرمودند. متاسفانه نمونه آن کشتی سازی اروندان خرمشهر است که در طی چند سال گذشته با وجود مدیران غیر آشنا به صنایع دریایی به مرز تعطیلی و نابودی رسیده است. چرا انجمن صنایع دریایی و شورای عالی صنایع دریایی مدارک مدیران را برسی نمی کنند.چگونه است که شخصی مدیر عامل یک شرکت کشتی سازی میکنند و هیچ نظارتی وجود ندارد و آینده این شرکت ها و جوانها را به تباهی می برند.
فک دریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
وقتی آقای عبدالمجید رو از مدیریت کشتی سازی صدرای شمال برداشتن بجای ایشون مدیری گذاشتن با مدرک عمران!!! که وقتی باهاشون صحبت فنی میکنیم بهمون میگن که چرا قلنبه سلنبه حرف میزنیم!!! حتی لج میکنن! اگه میگذاشتن آقای عبدالمجید برنامه ساخت شناور رو که با پول خودشون نقشه هاشو تهیه کرده بودن اجرا کنه الان توی این شرکت در حال قاب بازی ! نبودیم!
پسیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
آقای عبدالمجید حق دارند که این سخنان را میگویند.ولی وقتی اشخاصی مثل ایشان راضی نمیشوند که در واحدهای کشتی سازی کار نمایند، عادی است که از افراد غیر آشنا استفاده گردد.
کارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
من با اقاي مهندس عبدالمجيد موافقم. نه تنها مديران اين صنعت بايد شرايط احراز پست هاي مدريتي را کسب نمايند بلکه در مرحله بالاتر يعني سهامدارن نيز بايد شناخت کافي از اين صنعت داشته باشند تا بتوانند برنامه هاي دراز مدت را تدوين و اجرا نمايند.
نمونه اش بارز اين موضوع نيز واگذاري سه ساله سهام صدرا به شرکت جاده و راه سازي بود که منجر شد کليه فعاليتهاي شرکت صدرا در اين مدت تعطيل و بهترين نيروها و مديران با تجربه و حرفه ايي از شرکت استعفا دهند.
يا حتي در شرکت اروندان و يا در شرکت ايزوايکو نيز فقط مديراني که بومي هستند و هيچ سابقه ي دريايي ندارند زمام امور را در دست گرفته اند.
اين اوامر موجب مي گردد شرکتهاي کشتي سازي نتوانند در مقابل کارفرمايان به تعهد و قرارداد هاي ساخت کشتي خود در زمان و با قيمت مناسب عمل نمايند و زيان ده باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
خروجی اقتصاد دولتی همین است
مرتضی ملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
کجای این صنعت مشکل ندارد، خسته شدیم به خدا ، به فکر کارگرا هم باشین. هرکی میاد یه زخمی به این صنعت می زنه میره. هرکی پیشنهادی داره و یا انتقادی، چطور می شود به یک نقطه رسید و با هم یکدل بود
کارناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
کوگوش شنوا . مگر کشتی سازی صاحب هم دارد .؟ خانه از پای بست ویران است .... .جناب آقای عبدالمجید بفرمائید واضح توضیح دهید کدام مدیر به حرف شما عمل کرده یا میکند ؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: