تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۱۹۸
تعداد بازدید: ۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
مدیر روابط عمومی شیلات مازندران : سازمان های دولتی با مشارکت بهره برداران می توانند حداکثر استفاده را از پتانسیل های موجود عملی کنند.
به گزارش مارین نیوز، بیشتر از نصف پروتئین دریایی جهان از طریق آبزی پروری تامین می شود، پایگاه اطلاع رسانی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد ( FAO) در این خصوص اعلام کرد آبزی پروری سریعترین منبع پرورش پروتئین حیوانی جهان است. کشورهای چین، نروژ، تایلند و ویتنام بزرگترین صادرکنندگان  و آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا واردکنندگان اصلی ماهی در دنیا هستند. 
مارین نیوز قصد دارد در مجموعه گزارش هایی، وضعیت شیلات در کشور را بررسی کند و برنامه های اداره شیلات هرکدام از استان های ساحلی را جهت شفاف سازی بازتاب دهد. 
محمد علی حبیبیان مدیر روابط عمومی شیلات مازندران در گفت و گویی با مارین نیوز با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بخش معاونت صید، اظهار کرد: « اولویت اصلی پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی بلا استفاده تعاونی های پره  است که اقداماتی هم صورت گرفته است.» 
وی در ادامه پروژه های اصلی در سطح اداره کل شیلات مازندارن را پرورش ماهی در قفس های دریایی، پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و شیل گذاری در جهت کمک به تکثیر طبیعی که در بخش معاونت صید که در سال 94 در این خصوص اقدام شده است برشمرد. 
مدیر روابط عمومی شیلات مازندران با اشاره به اینکه سازمان های دولتی با مشارکت بهره برداران می توانند حداکثر استفاده را از پتانسیل های موجود عملی کنند، تاکید کرد: « بهره برداری شیلاتی در دریای خزر از طریق سه روش ماهیگیری صورت می گیرد. این روشها شامل محاصره ای پره ( برای صید ماهیان استخوانی)، صید تورقیفی با نور زیرآبی برای صید ماهیان کیلکا و صید کیل نت( دامهای گوشگیر) برای صید ماهیان خاوری که این روش در دست بررسی است. 
لازم به ذکر است که روش صید ایرلیفت در اعماق بالای 200 متر برای صید ماهیان کیلکا می تواند مورد استفاده قرار گیرد.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: