تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۱۰
تعداد بازدید: ۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
در جریان برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی بین جمهوری اسلامی و کشور اوکراین، طرف اروپایی خواستار همکاری های آموزشی با طرف ایرانی در زمینه مکانیزاسیون بندری، تاسیسات هیدرو تکنیکی، کشتیرانی و مکانیک کشتی بود.
به گزارش مارین نیوز، آموزش دریایی در سطح جامعه از موضوعاتی است که به قدرت نظامی و صنعتی در دریاهای هر کشور منجر می شود. در قرن ۱۶« سر والتررولی» کاشف انگلیسی مدعی شد: «هر کس بر دریاها حاکم باشد، بر تجارت حکم خواهد راند و از این رو می‌تواند بر جهان حکم براند» به همین ترتیب آلفرد ماهان آمریکائی در قرن هجدهم ادعا کرد که تنها ‌وسیله برای حفظ ثروت و امنیت یک کشور تبدیل شدن به یک قدرت دریائی است. پرواضح است که تبدیل شدن به قدرت دریایی نیاز به آموزش ها و راهکارهایی دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. 
اسفندماه 94 در جریان برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی بین جمهوری اسلامی و کشور اوکراین، طرف اروپایی خواستار همکاری های آموزشی با طرف ایرانی در زمینه مکانیزاسیون بندری، تاسیسات هیدرو تکنیکی، کشتیرانی و مکانیک کشتی بود که این امر جهت بررسی های لازم به انجمن مهندسی دریایی ایران جهت اطلاع رسانی به اعضاء ابلاغ شد. باید دید این مهم در عمل چگونه تحقق می یابد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: