تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۱۸
تعداد بازدید: ۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
نشان از تحقق عملی اقتصاد مقاومتی
مدیر عامل شركت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی ايران : انجام 100 درصدی عملیات ساخت، وزن كشی و بارگیری سكوها با تجهیزات ملكی شركت تاسیسات دریایی و با تكیه بر نیروهای متخصص داخلی؛ همچنین حمل دریایی و نصب این عرشه ها، نشان از تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در این عرصه دارد.
با نصب نخستين سكوی فازهای 20 و 21 در ابتدای اين هفته شمارش معكوس به منظور افزایش تولید از سكوی فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی؛ با نصب این سازه دریایی -كه هم اكنون مراحل مقدماتی خود را برای انجام مراحل نصب می‌گذراند- آغاز شد. براساس برنامه ریزی های انجام شده، در صورت وضعیت مناسب جوی، عرشه SPD21 در بامداد 3 مردادماه بر روی پایه خود در محل فاز 21 بزرگترین میدان گازی كشور در خلیج همیشگی فارس قرار خواهد گرفت.
به گزارش مارین نیوز، مدیر عامل شركت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی ايران با بیان این مطلب تصریح كرد: تولید یك میلیارد فوت مكعبی گاز از سكوی فاز 21 این میدان مشترك در حالی آغاز می‌شود كه شركت تاسیسات دریایی در سال جاری (با احتساب سكوی SPD21 )، نصب 4 سكو را در فواصل بسیار كوتاه برعهده دارد. 
مهندس ابوالقاسم رحمانی با بیان اینكه عرشه فاز 21 این میدان مشترك از معدود سازه هایی است كه با پیشرفت قابل توجه بیش از 98 درصد در محل خود در خلیج همیشگی فارس نصب می‌گردد، ‌تصریح كرد: بارگیری عرشه SPD21 در تاریخ 5 تیرماه سال جاری انجام شد و سازه یاد شده در كنار سكوی فاز 19A یارد خرمشهر را برای استقرار در محل پروژه در 13 تیرماه سال جاری ترك كرد. با پایان یافتن عملیات نصب عرشه و ملحقات سكوی SPD21 ،‌ عملیات راه اندازی این عرشه سنگین آغاز خواهد شد كه تا پایان آبانماه سال جاری ادامه خواهد یافت.


به گفته مهندس رحمانی، مدت زمان ساخت 20 ماه برای سكوی فاز 21 میدان گازی پارس جنوبی یكی از ویژگی‌های این سكوها است چراكه تغییر كارگاه ساخت این عرشه از یارد مهدویان به دلیل عدم ساختار مناسب و اشكالات فنی، به یارد یك شركت تاسیسات دریایی -كه 18 ماه كار ساخت این عرشه را با توقف روبرو ساخت- موجب شد عرشه‌های نیمه ساخته به یارد خرمشهر منتقل شده و با سرعت زیادی در مدت 20 ماه تكمیل گردد.
مدیرعامل شركت تاسیسات دریایی با بیان اینكه تیم پروژه فازهای 20 و 21 بزرگترین میدان گازی كشور، بالغ بر 6 میلیون نفر ساعت كار را در ساخت این عرشه های فراساحلی تا این مقطع و در شرایط بسیار دشوار و طاقت فرسا وگرم جنوب به انجام رسانده است،‌ گفت: اشتغال‌زایی مستقیم روزانه بالغ بر 600 نفر در قالب پیمانكاران اجرایی یارد خرمشهر از دیگر دستاوردهای اصلی اجرای پروژه فراساحل فازهای 20 و 21 این میدان مشترك را تشكیل می دهد كه اشتغال مناسبی برای این منطقه محروم به شمار می رود.
مدیرعامل بزرگترین شركت فراساحلی كشور همچنین تصریح كرد: انجام كلیه مراحل مهندسی از سوی واحد مهندسی این شركت از یكسو همچنین واگذاری سیستم‌های كنترل سكوها (ESD، DCS و F&G) برای نخستین بار به شركت‌های ایرانی نشان از عزم و اراده این شركت به بومی سازی تجهیزات پروژه های فراساحلی دارد، كه ‌یكی از ویژگی‌ قابل توجه این پروژه به شمار می رود.
وی همچنین با بیان اینكه انجام 100 درصدی عملیات ساخت، وزن كشی و بارگیری سكوها با تجهیزات ملكی شركت تاسیسات دریایی و با تكیه بر نیروهای متخصص داخلی؛ همچنین حمل دریایی و نصب این عرشه ها با بكارگیری شناورهای ملكی و نهایتا راه اندازی این سازه های دریایی، نشان از تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در این عرصه دارد،‌ افزود:  نظارت كامل تیم‌های كنترل كیفیت و بازرس شخص ثالث در تمام مدت زمان ساخت و عملیات هوك آپ پیش راه اندازی و راه اندازی به عنوان دیگر ویژگی‌های بخش فراساحل فازهای 20 و 21 ؛ از اهمیت بسزایی برخوردار است.
مدیرعامل این شركت فراساحلی همچنین ادامه داد: تاكنون ساخت و نصب جكت های این فازها با موفقیت به پایان رسیده و اتمام مراحل ساخت و نصب متعلقات فازهای 20 و 21 و لوله گذاری دریایی خطوط لوله 32 و 4 اینچ فازهای یاد شده به طول حدود 400 كیلومتر (در مجموع برای هر دو سایز 32 و 4 اینچ) از فعالیت های انجام شده شركت تاسیسات دریایی در پروژه فراساحل فازهای 20 و 21 می باشد.
این مقام مسئول همچنین با تاكید بر اینكه سكوی فاز 20 موسوم به SPD20 نیز با پیشرفت 90 درصد مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند،‌ تصریح كرد: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده، اتمام عملیات ساخت عرشه  مزبور تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه خواهد یافت و پس از آن، نصب این سازه تا پایان مهرماه انجام و عملیات راه اندازی آن آغاز خواهد شد. 
به گفته مهندس رحمانی؛ متخصصان این شركت همچنین تكمیل فعالیت های باقیمانده خطوط لوله دریا و راه اندازی خط لوله فازهای 20 و 21 را تا پایان آبانماه به انجام خواهند رساند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: