تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۲۲
تعداد بازدید: ۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه منحرف‌کننده موشک‌ها (چَف) خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز ناوشکن دماوند به سامانه منحرف‌کننده موشک‌ها (چَف) خبر داد.
دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیز یکان‌های شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات پیشرفته و روز خبر داد و گفت: سامانه‌هایی که در ابتدا برروی یک ناو نصب می‌شود، بلافاصله پس از گذراندن دوران آزمایش بر‌روی ناوهای دیگر نیز نصب می‌شود.
وی افزود: ما یک محصول را تولید و آزمایش عملیاتی می‌کنیم و زمانی که محصول، این مراحل را پشت سر گذاشت، روی مابقی ناوها نیز نصب می‌شود، لذا تجهیزات جدیدی که سال گذشته بر‌روی ناو جماران مشاهده شد، روی مابقی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز نیز نصب‌ شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به نصب سامانه منحرف‌کننده موشک در ناوها اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر برروی تمامی ناوشکن‌ها و ناوهای موشک‌انداز از جمله ناوشکن دماوند نصب‌ شده است.
شایان ذکر است چَف یا همان باریکه، پوشاله‌هایی از جنس آلومینیوم هستند که با رهاسازی آن، سطح مقطع راداری کاذب ایجاد شده و با این کار امواج تابانده شده از سوی موشک، توسط چف جذب و بازتابش داده می‌شود تا موشک، از هدف اصلی خود غافل شود.


منبع : پایگاه اطلاع رسانی ارتش 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: