تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۳۵
تعداد بازدید: ۱۱۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
تعرفه های گمرکی بنادر از موضوعاتی است که مشکلات زیادی برای مالکان کشتی ایجاد کرده است و نحوه تعیین این تعرفه ها از بحث های مسئله دار است.
به گزارش مارین نیوز، در همین خصوص دکتر محمدی مدیرعامل شرکت کشتیرانی کاسپین در مصاحبه با پایگاه خبری - تحلیلی دریایی ایران گفت : در وضعیت رکود جهانی اقتصادی تعرفه هایی که در بنادر ما از مالکان کشتی گرفته می شود، به هیچ وجه نسبت به کشورهای همسایه رقابتی نیست؛ مثلا در دریای کاسپین تعرفه هایی که از مالکان کشتی های ایرانی گرفته می شود 2 الی 2.5 برابر تعرفه هایی است که در بنادر قزاقستان گرفته می شود. بنابراین در وضعیتی که ما بدنبال اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی بخش داخلی هستیم، این اقدام غیرقابل قبول است. به نظر می رسد دیدگاهی که سازمان بنادر و دریانوردی در مورد استراتژی درآمد و هزینه دارد، در وضعیت نابسمان اقتصادی جهانی مشکل ایجاد می کند. 
در همین رابطه محمد سعیدنژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی، می‌گوید به تازگی در مجلس شورای اسلامی قانونی به تصویب رسیده است که براساس آن از این پس تعرفه ورود کشتی‌های بزرگ به بنادر ایران کاهش و تعرفه کشتی‌های کوچک افزایش می‌یابد.
او تصریح می‌کند تمام شرکت‌های کشتیرانی باید به صورت مستقیم کالاها و کانتینرهای ایرانی را به بنادر ایران حمل کنند و در فرآیند حمل کالا به بنادر ایرانی، انتقال کانتینرها به بندر سوم و ثالث در منطقه حذف شود.
به گفته سعیدنژاد، انتقال ترانشیب کالا از بنادر خارجی به بنادر اصلی کشور به توسعه فعالیت‌های بندری و افزایش میزان اشتغالزایی در حوزه دریایی کشور کمک می‌کند تا شبکه حمل و نقل دریایی بین بنادر اصلی و بنادر کوچک بیش از پیش تسهیل شود.

باید دید تعرفه ها و عوارض کمرشکن چه زمانی کاهش می یابد و این قانون چه زمانی در عمل ظهور می کند. پیگیری ها حاکی از آن است که تعرفه های چندبرابری برای شرکت های کشتیرانی همچنان پابرجاست.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هالو
|
United States
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
آقا یه نفر بیاد دو تا کشیده (سیلی ) یا یک پارچ آب بریزه روی سر من . فکر کنم دارم خواب می بینم .
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
تا زمانیکه سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان بنگاه اقتصادی فقط ببه فکر کسب درآمد برای خود و شرکتهای اقماری خود میباشد صنعت دریایی ایران راه به بیراه خواهد رفت و متاسفانه شکایت و اعتراض و نالیدن های مکرر دست اندرکاران و فعالان دریایی به جایی مخواهد رسید .
ضمن اینکه این سازمان با لابی گری و دادن امتیازبه بعضی از نمایندگان مجلس و مسئولین امر به کارهای غیر اصولی خود پوشش قانونی میدهد و کسی هم جلودار آنها نیست .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: