تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۴۶
تعداد بازدید: ۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
رئیس سازمان شیلات ایران : با وجود صنعتی پیش‌رو نظیر مجتمع ایزوایکو باید تلاش کنیم تا در بخش لجستیک دریایی مورد نیاز برای ایجاد طرح‌های قفس در دریا و برداشت آن از توان این مجتمع به نحو مناسبی استفاده کنیم.
به گزارش مارین نیوز به نقل از شیلات هرمزگان، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: کشورهای مختلف جهان بخصوص کشورهای منطقه در حال توسعه استفاده از دریا به منظور آبزی‌پروری از طریق قفس‌های بزرگ درون دریا هستند که ساخت سازه‌های مرتبط با این صنعت در تخصص مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران است.
وی افزود: با وجود صنعتی پیش‌رو نظیر مجتمع ایزوایکو باید تلاش کنیم تا در بخش لجستیک دریایی مورد نیاز برای ایجاد طرح‌های قفس در دریا و برداشت آن از توان این مجتمع به نحو مناسبی استفاده کنیم.
معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: در زمینه ساخت سازه‌های دریایی مرتبط با شیلات نیز از ظرفیت‌های مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران استفاده خواهیم کرد تا هم هزینه تمام شده اجرای این پروژه‌ها کمتر باشد و هم توان نیروهای داخلی در این حرکت ملی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.


حمید رضائیان اصل مدیرعامل مجتمع ایزوایکو نیز در این بازدید با اشاره به وجود توان تخصصی و فنی بالا در این مجتمع به منظور توسعه ظرفیت‌های جدید شیلاتی برای کشور، اظهارداشت: دانش ساخت انواع سازه‌های دریایی از جمله قفس‌های پرورش ماهی در ابعاد بزرگ و همین طور شناورها و بارج‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات لجستیکی به مزارع پرورش ماهی و میگو در دریا در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران وجود دارد.
وی بیان داشت: آماده‌ایم تا نهایت همکاری را به منظور اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس که از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، با مجموعه شیلات ایران و شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این حوزه داشته باشیم تا بتوان سریع‌تر طرح‌ها به نتیجه رساند.
در ادامه سید پرویز محبی با بیان اینکه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران می تواند پیشتیبانی فنی شناورهای صیادی شیلات ایران به ویژه منطقه شیلات هرمزگان را انجام دهد:از شیلات و کشتی سازی به عنوان دو بازوی توسعه هرمزگان و کشور یاد کرد.
مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: استان هرمزگان با برخورداری از بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰فروند شناور صیادی می توانند به عنوان بازار خوبی برای مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران باشد و همچنین این مجتمع می تواند پشتیبانی خوب و بهینه برای ناوگان صیادی شیلات به صورت متقابل باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: