تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۵۵
تعداد بازدید: ۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
نماینده مردم بندرعباس گفت : همه زمینه‌های لازم برای توسعه بخش شیلات و ایجاد اشتغال وسیع در این زمینه فراهم است اما به همت مسؤولین و برنامه‌ریزی مناسب آنها نیاز دارد تا با همدلی مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری در این بخش به سرعت برداشته شود.
به گزارش مارین نیوز، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در نشست بررسی موانع و مشکلات فعالان شیلاتی استان هرمزگان که با حضور رئیس شیلات ایران برگزار شد، اظهار کرد: دریا سرشار از منابع اقتصادی است که اجرای برنامه‌های منسجم در بهره‌مندی از مواهب خدادادی آن می‌تواند بیکاری را در کشور مهار کرده و درآمدهای کلانی را برای توسعه استان هرمزگان بدنبال داشته باشد.
وی افزود: مهم‌ترین بخش از اقتصادی مقاومتی استفاده از ظرفیت‌های دریایی کشور در شمال و جنوب است و اکنون در هر کجایی که آب وجود داشته باشد، می‌توان آبزی‌پروری را توسعه داد و امکان تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.
نماینده مردم بندرعباس با بیان این که در هر سه حوزه کارکردی از دریا یعنی تجارت، صیادی و گردشگری نتوانسته‌ایم آن طور که شایسته است، استفاده مناسبی از این بخش را داشته باشیم و این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.
مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: سهم ما از اشتغال در دریا نیز مطلوب نیست و در حالی که 9 شهرستان از 13 شهرستان استان هرمزگان ساحلی هستند اما اتکای مناسبی به ظرفیت‌های دریایی را در اقتصاد این شهرستان‌ها شاهد نیستیم و این در حالی است که اصلی‌ترین مزیت ما دریاست.
وی گفت: همه زمینه‌های لازم برای توسعه بخش شیلات در استان هرمزگان و ایجاد اشتغال وسیع در این زمینه فراهم است اما به همت مسؤولین و برنامه‌ریزی مناسب آنها نیاز دارد تا با همدلی مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری در این بخش به سرعت برداشته شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طولانی بودن زمان دریافت مجوزهای فعالیت در این بخش، تصریح کرد: باید به کمک بخش خصوصی بیائیم و فرآیند دریافت مجوزها را کوتاه کرده و زمان اجرایی شدن پروژه‌ها را به حداقل برسانیم.
مرادی اضافه کرد: شیلات و آبزی‌پروری به محوری برای سرمایه‌گذاری در بسیاری از کشورهای جهان تبدیل شده و اگر بخواهیم همچنان نسبت به این بخش غافل باشیم، آسیب بزرگی خواهیم دید و منابع ما را دیگران با خود خواهند برد.
وی از رئیس سازمان شیلات ایران نیز خواست تا با احصا همه موانع موجود بر سر راه توسعه بخش شیلات در کشور، امکان رفع آنها را از طریق مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه ششم توسعه کشور فراهم کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: