تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۴۲
تعداد بازدید: ۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با تبیین حمایت‌های این مرکز از واحدهای فناور، گفت: شرکت‌ها باید یک نقشه راه داشته باشد؛ این مقدمه‌ای بسیار ضروری برای شرکتی است که می‌خواهد وارد کار شود.
به گزارش مارین نیوز، دامون رزمجویی با بیان این‌که بهترین دستاورد مراکز رشد تبدیل ایده‌ها به محصول است، اظهار کرد: مراکز رشد با خدمات مالی، پژوهشی، مشاوره‌ای و آموزشی سبب رشد شرکت‌ها و پایداری آن‌ها شده و ریسک شرکت‌های نوپا را کاهش می‌دهند.
رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که شرکت‌های نوپا توانایی لازم و آشنایی کافی با بازار را ندارند و نیازمند هدایت هستند، گفت: ازجمله کمک‌های مرکز رشد طرح کسب‌وکار است. بسیاری از شرکت‌های کوچک بدون مطالعه وارد این راه می‌شوند و به‌ویژه با چالش‌هایی مربوط به مجوز استاندارد، بهداشت و ... مواجه می‌شوند.
وی ادامه داد: این شرکت‌ها از این مشکلات اطلاع کافی ندارند و پس از ورود به کار متوجه آن‌ها می‌شوند؛ به‌طور مثال مجوز لازم به محصولی داده نمی‌شود و شاید شرکتی یک تا 2 سال درگیر اخذ این مجوز باشد که ارجاع این شرکت‌ها توسط مرکز رشد کمک بزرگی به آن‌ها می‌کند.
رزمجویی با بیان این‌که اغلب شرکت‌ها تصور می‌کنند که پس از تأسیس شرکت سخت‌ترین مرحله، تولید است عنوان کرد: به نظر من دشوارترین مرحله فروش محصولات است چرا‌که مستلزم آشنایی با بازار است. گاهی محصولاتی با برند شناخته‌شده و قیمت کمتر وارد بازار خوزستان می‌شوند که شرکت‌ها مجبور به رقابت با آن‌ها می‌شوند و ممکن است منجر به شکست آن‌ها شود.
وی تصریح کرد: شرکت‌ها باید یک نقشه راه داشته باشد؛ این مقدمه‌ای بسیار ضروری برای شرکتی است که می‌خواهد وارد کار شود. یکی از حمایت‌های ما ارائه مشاوره به شرکت‌ها از طریق طرح کسب‌و‌کار است؛ همچنین علاوه بر حمایت‌های مالی در قالب وام، تسهیلاتی مانند دفتر کار، اینترنت و ... و تسهیلات بدون‌بهره 20 میلیون ریالی جهت حضور در نمایشگاه‌ها و فن‌بازارهای داخل و خارج از کشور اعطا می‌شود. واحدهای فناور مرکز نیز می‌توانند از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌ با نرخ پایین‌تر بهره‌مند شوند.
رئیس مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خصوص بازاریابی برای شرکت‌ها و معرفی محصولات و خدمات دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: محصولات را به سازمان‌های مربوطه معرفی می‌کنیم؛ یکی از شاخص‌های موفقیت هسته‌های فناور، دانش‌بنیان شدن آن‌ها است. شاخص بعدی نیز موفقیت در فروش محصولات است.
رزمجویی دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها و مستقر بودن آن‌ها در مرکز رشد را از مزایای این شرکت‌ها دانست و گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌های فعال در تلاش هستند که وارد پارک علم و فناوری شده و از نماد این پارک استفاده کنند چرا‌که مستقر بودن در این پارک از اعتباراتی است که سبب جلب اعتماد مخاطبان می‌شود.
وی در خصوص تفاهم‌نامه‌های این مرکز برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: تاکنون هفت تفاهم‌نامه با ارگان‌های مختلف منعقد شده و در یک سال گذشته 2 تفاهم‌نامه پژوهشی و فناوری با کانون بسیج مهندسین صنعتی آبادان و شرکت شهرک‌های صنعتی خرمشهر منعقد شد.
رزمجویی با بیان این‌که در حال حاضر 28 هسته و شرکت در این مرکز مستقر هستند، ادامه داد: در این مرکز پنچ شرکت دانش‌بنیان و 13 شرکت نوپا در حال فعالیت هستند و 9 شرکت نیز دوره رشد خود را طی می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: