تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۴۷
تعداد بازدید: ۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
لغو موافقت کلی با ورود انواع شناور مستعمل اعلام توسط سازمان توسعه و تجارت اعلام و توسط گمرک ایران به کلیه گمرکات اجرایی جهت اجرا ابلاغ گردیده است.
به گزارش مارین نیوز، مدتی پیش اخباری مبنی بر مجاز اعلام شدن واردات کالاهای دست دوم از جمله شناورهای مستعمل از سوی سازمان توسعه تجارت توسط خبرگزاری ها منتشر شد. 
با انتشار این اخبار، در پی اعتراض سازندگان شناور، مارین نیوز در گفتگوهایی به این موضوع پرداخت و کارشناسان و متخخصان نسبت به شفاف سازی عواقب این تصمیم هشدار دادند. 
انجمن مهندسی دریایی ایران نیز به عنوان نماینده قشر عظیمی از جامعه دریایی کشور مکاتباتی نسبت به واردات این نوع کالا -شناورهای دست دوم اعم از چوبی، فلزی و فایبرگلاس-  انجام و در نامه ای به ولی الله افخمی راد رییس سازمان توسعه و تجارت صریحا اعلام کرد:« ... در جهت شفاف بودن و رفع ابهامات از اذهان جامعه دریایی کشور و جلوگیری از سوء استفاده بعدی، دستور فرمائید نسبت به اصلاح آیین نامه فوق و درج خبر این اصلاحیه در سایتهای خبری اقدام لازم صورت گیرد.» با ادامه پیگیری ها، نهایتا 20 مردادماه 95 رییس سازمان توسعه و تجارت، در نامه ای به انجمن مهندسی دریایی ایران لغو موافقت کلی با ورود انواع شناور مستعمل را اعلام و تاکید کرد: «...موضوع مذکور توسط گمرک ایران به کلیه گمرکات اجرایی جهت اجرا ابلاغ گردیده است
متن کامل مکاتبات را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید :
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: