تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۷۰
تعداد بازدید: ۹۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
افتتاح بیش از سه هزار پروژه با 50 هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات بانکی، ایجاد 62هزار شغل، ساخت 367 کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و روستایی، تحویل 24 هزار واحد مسکونی مهر و ساخت 400 بیمارستان و مرکز درمانی عملکرد سه ساله دولت یازدهم در مازندران است.
به گزارش مارین نیوز، طبق گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، افزایش سهم اعتباری 3.8 درصدی این خطه شمال کشور از بودجه عمرانی کل کشور به 4.4 درصد و قرارگیری این استان از رتبه هشتم به رتبه ششم در سهم بری از بودجه کل کشور در بین استان های 31 گانه از رویکردهای مثبت اعتباری به مازندران در دولت یازدهم است.
براساس این گزارش این استان در سه ساله اخیر(92تا 95) با وجود مشکلات بودجه ای تحمیلی بر دولت یازدهم از قبیل کاهش نفت و نابسامانی اقتصادی، دربودجه عمرانی استان نیز با رشد 16 درصد مواجه شد. 


حوزه بنادر و دریانوردی 
بندر امیرآباد
جذب بیش از هشت هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد شهرستان بهشهر در شرق مازندران برای تکمیل کارخانه ها، سیلوها ، انبار و مخازن ،گندم و روغن و عملیات تخلیه و بارگیری از مهمترین اقدام در دولت یازدهم برای توسعه بندر امیرآباد است.
اتصال به راه آهن سراسری، در دست اجرا بودن عملیات اتصال راه آهن کشتی رو رو، تامین اعتبار حدود دو هزار و 500 میلیارد ریالی برای زیرساخت های مورد نیاز در بندر امیرآباد شامل دیوار ساحلی؛ ساخت پنج اسکله و سایر تجهیزات از دیگر برنامه ای توسعه بندر امیرآباد به عنوان بندر راهبردی برای واردات و ترانزیت گندم است که در دولت یازدهم انجام شد.

بندر نوشهر 
احداث و بهره برداری از 41 هزار متر مربع انبار سرپوشیده ، افزایش 15 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا ، افزایش 24 درصدی حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا ، جذب سرمایه بخش خصوصی به ارزش 538 میلیارد ریال، رشد 45 درصدی تخلیه و بارگیری و رشد 24 درصدی ترانزیت کالا و 40 درصدی کشتی نسبت به سال 92 از اقدامات دولت یازدهم در این بندر بوده است.

حوزه صنعت، معدن و تجارت 
افتتاح 554 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد ریالی و اشتغال هشت هزار نفری و کسب رتبه پنجم کشور در جذب سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن از مهمترین کارکرد دولت یازدهم در حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.
احیای خزر خز تنکابن پس از 17 سال، شروع فعالیت دوباره نساجی شماره یک قائمشهر و تصویب طرح نوسازی این واحد، صدور بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلارکالای غیر نفتی از این استان ، آزاد سازی عملیات پهنه اکتشافی در پنج هزار و 300کیلومتر مربع با مشارکت شرکت سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریالی در زغال سنگ البرزودریافت موافقت نامه شورای اقتصادی برای فایناس 10 هزار میلیارد ریالی کک سازی از کارنامه مثبت دولت تدبیر و امید در حوزه صنایع، معادن و تجارت مازندران است.

تخصیص اعتبار چهار هزار و 700 میلیارد ریالی رونق تولید
براساس طرح خروج از رکود و رونق تولید نیز دولت یازدهم چهاز هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات دراین حوزه مصوب کرد که بیش از دو هزار واحد تولیدی و صنعتی نیز برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند و تاکنون 11 واحد تولیدی نیز این تسهیلات را دریافت کردند.

در حوزه شیلات 
رشد 22 درصدی پرورش ماهیان گرمابی ، 26 درصدی ماهیان سردآبی و 350 درصدی ماهیان خاویاری ، 96 درصدی تولید پودر ماهی و 47 درصدی صادرات انواع آبزیان ، احداث بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه ، کسب رتبه اول در تولید ماهیان پرورشی ، ماهیان خاویاریو ماهیان گرمابی در کشور و توسعه پرورش ماهیان در قفس وپرداخت 105 میلیارد ریال تسهیلات به صیادان از دیگر کارکردهای دولت یازدهم در حوزه شیلات است.

در حوزه آب 
تصویب 17 هزار میلیارد ریال فاینانس برای حوزه آبی،بهره برداری از فاز اول طرح آبرسانی به شهر ساری از سد شهید رجایی به ظرفیت 300 لیتر در ثانیه ، بهره برداری از فاز اول آبرسانی به رامسر ، تهیه طرح جامع آب شرب و اخذ مجوزها سه مجتمع مهم آبرسانی برای شهرهای نوشهر- چالوس ، نکا ، بهشهر و گلوگاه و آبرسانی سوادکوه از برنامه های دولت در حوزه آبی مازندران است.
برنامه ریزی برای آبگیری اولیه سد در سالجاری و ایجاد بستر برای سرمایه گذاری خصوصی در دو طرح آبرسانی و برنامه ریزی برای آبرسانی به بیش از 10 شهر استان از دیگر کارکردهای دولت یازدهم در این استان است.

دردست احداث بودن 154 طرح گردشگری 
دست احداث بودن تعداد 154 طرح با سرمایه گذاری 40 هزار میلیارد ریال که با بهره برداری از این طرح ها حداقل برای 21 هزار نفر بیکار در این حوزه ایجاد اشتغال می شود از دیگر برنامه های اجرایی دولت در حوزه گردشگری مازندران است.

حوزه اشتغال  
براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مازندران در سال 94 به 1. 12 رسیده است که نسبت به سال 93 که 7 / 12 بوده کاهش داشته و استان مازندران جزء 10 استانی بوده که در سال 94 شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده است .
همچنین استان مازندران با نرخ مشارکت اقتصادی 41 درصدی درکشور رتبه پنجم را کسب نموده است .
نرخ تورم نیز درمازندران همواره از نرخ کشوری پائین تر بوده و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران درحالی که نرخ تورم کشور در سال 94 به مقدار 11.3 بوده است با این وجود نرخ تورم مازندران 10.9 اعلام شده است.
مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در سه هزار روستا و 22 شهرستان سکونت دارند.

منبع : ایرنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: