تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۸۱
تعداد بازدید: ۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گفت: ۸ هزار صیاد استان بوشهر در ۲۶ روز گذشته ۸۰۴ تن میگو صید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۸ تن کاهش دارد.
به گزارش مارین نیوز، عباس آهنگرمقدم در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه یک‌هزار و 200 شناور در صید میگو دارای مجوز هستند اظهار داشت: 8 هزار صیاد با 740 فروند قایق و 500 فروند لنج، صید میگو را از چهارم مرداد در آب‌های استان بوشهر آغاز کرده‌اند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان با اشاره به اینکه تاکنون 26 روز از صید این آبزی گذشته است،‌گفت: مجوز صید لنج‌های صیادی 72 ساعت و قایق‌ها 24 ساعت است که بیشترین صید روز ششم در تخلیه میگو در اسکله‌های صیادی به میزان 106 تن ثبت شده است.
معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 25 مرکز تخلیه صید در استان بوشهر تجهیز شده است،‌ خاطر‌نشان کرد: صیادان در 26 روز گذشته 804 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 168 تن کاهش دارد.
آهنگرمقدم با بیان اینکه صید میگو در 26 روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش دارد گفت: صیادان سال قبل در 26 روز پس از گذشت آزاد سازی صید میگو 972 تن میگو صید کرده بودند که امسال این رقم با کاهش 17 درصدی به 804 تن رسید.
وی با اشاره به علت کاهش صید میگو افزود: پس از پایان فصل صید، این موضوع بررسی و نتیجه اعلام می‌شود.
معاون شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بنادر صیادی شهرستان بوشهر با بیش از 50 درصد بیشترین صید میگو تخلیه داشته‌اند گفت: بیشترین میزان صید تاکنون مربوط به شهرستان بوشهر با 54 درصد و کمترین در گناوه 2 درصد بوده است .
آهنگر مقدم با بیان اینکه صیادان استان بوشهر سال قبل در مدت 43 روز آزاد سازی صید میگویک‌هزار و 337 تن میگو صید کردند خاطرنشان کرد:  فصل صید میگو معمولا 40 تا 60 روز است و زمان پایان صید پس از بررسی گروه‌های گشت تحقیقات دریایی اعلام می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: