تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۸۳
تعداد بازدید: ۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
رئیس بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: با دستور رئیس جمهور، لایروبی دو کانال خلیج گرگان انجام خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، اله یار اسعدی رئیس بنادر و دریانوردی استان گلستان ظهر یکشنبه در نشست مدیران شورای هماهنگی حمل و نقل استان گلستان با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان گلستان ۱۳۱ کیلومتر دریا وجود دارد که ۸۵ کیلومتر آن ساحل و مابقی آن در دریای خزر است.
وی ادامه داد: در گذشته قابلیت پهلوگرفتن کشتی در دریاهای استان گلستان وجود داشت اما به دلیل خشک شدن سواحل دریای بندرگز و بندرترکمن این قابلیت در حال حاضر در استان گلستان وجود ندارد. سال ۱۳۸۴ سرمایه گذاری به استان گلستان آمد تا طرح خواجه نفس را عملیاتی کند اما در این امر موفق نبود و عملیات اجرایی به خوبی صورت نگرفت.
او با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ سهام دار جدیدی به استان گلستان آمد، افزود: سهام دار جدید اراده زیادی به ساخت بندر دارد اما در حال حاضر با مسئله تمدید ساخت روبه رو هستند و آنها نیز نتوانسته اند عملیات خود را آغاز کنند. به لحاظ فنی نیز بندر خواجه نفس مورد تایید سازمان بنادر و دریانوردی نیست اما ما مصمم هستیم تا عملیات اجرایی این بندر را آغاز کنیم.
اسعدی تصریح کرد: حدود دو ماه قبل وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون بنادر و دریانوردی به استان گلستان سفر کردند که حدود یک ساعت و نیم به همراه آنها بر روی خلیج گرگان پرواز هواپیمایی داشتیم و مشکلات این خلیج را برای آنها تشریح کردیم تا اقداماتی برای نجات خلیج گرگان صورت بگیرد.
اله یار اسعدی گفت: دکتر آخوندی وزیر راه وشهرسازی بعدازظهر که به تهران برگشتند، در نامه ای به رئیس جمهور دستور پیگیری و تشکیل جلسه یا کارگروهی برای نجات خلیج گرگان دادند که دو جلسه آن تشکیل شده است و اقدامات خوبی نیز در این رابطه مصوب شد.
وی گفت: حدود یک سال پیش به دلیل رسوبات شرقی دریای مازندران زنگ خطر خلیج گرگان به صدا در آمد و خوشبختانه جلساتی نیز با محوریت معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که دکتر صادقلو استاندار گلستان دفاع خوبی از خلیج گرگان داشتند. در این دو جلسه مقرر شد تا لایروبی دو کانال خلیج گرگان انجام شود که فعالیت بسیار خوبی است.
رئیس بنادر و دریانوردی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: استان گلستان باید یک بندر تجاری فعال داشته باشد که با ایجاد این بندر می توانیم مبادلات اقتصادی به استان های همجوار داشته باشیم. سازمان بنادر و دریانوردی در پیشنهادی منطقه ای در بندر گمیشان را برای ایجاد بندر اقتصادی به ما پیشنهاد داده است که مطالعات صفر و یک آن انجام شده است و نتایج آن نیز تا روزهای آینده برای استاندار گلستان ارسال می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: