تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۳۹۳
تعداد بازدید: ۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
مدیر کل فناوری وزارت نفت : بیشتر آمار دو دهه صنعت نفت واردات تجهیزات، وسائل و دستگاه‌ها با فناوری‌های نوین بود اما با گسترش شرکت‌های دانش بنیان و همسو شدن اقتصاد دانش بنیان در توسعه فناوری این صنعت مهم باعث شد که ستاد فناوری وزارت نفت کمیته تخصصی در این زمینه شکل دهد.
به گزارش مارین نیوز، ابراهیم شفیعی مدیر کل فناوری وزارت نفت در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در وزارت نفت برای بررسی فناوری‌های فراساحل اظهار امیدواری کرد، با تهیه این نقشه درحوزه آب‌های عمیق بویژه دریای خزر، عمان و مکران اقدام‌های قابل توجهی صورت گیرد.
وی همچنین با بیان اینکه در معاونت فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت نفت جلسه‌های متعددی برای بررسی فناوری‌های موجود در صنایع فراساحل تشکیل شده است، اظهار داشت: سالهای اخیر موفقیت‌های فراوانی در حوزه فراساحل در صنعت نفت کسب شده است و امید می‌رود با تدوین این نقشه موفقیت‌های بیشتری در این زمینه حاصل شود.
مدیرکل امور فناوری وزارت نفت گفت: گستردگی صنعت نفت به نحوی است که گروه‌های مختلفی از اعم از شرکت‌ها و سازمان‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند و رونق فعالیت‌ها در این بخش به معنای شکوفایی در سایر حوزه‌هاست.
وی افزود: با توجه به اینکه صنعت نفت نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد بنابراین توسعه فناوری در این صنعت سبب رشد و شکوفایی کشور می‌شود.
شفیعی با تاکید بر اینکه وزارت نفت به دنبال واردات فناوری‌های کلیدی مورد نیاز این صنعت به صورت اصولی به کشور است، ادامه داد: انتقال فناوری مساوی با دلالی، خرید کالا و تحقیق علمی محض نیست.
وی تصریح کرد: براین اساس مسیرهای مختلفی برای دستیابی به فناوریهای مورد نیاز صنعت نفت شناسایی شده که به صورت موازی دنبال می‌شود تا کشور صنعت نفتی دانش بنیان و متکی به فناوری بومی داشته باشد.
مدیرکل امور فناوری وزارت نفت همچنین از برگزاری هجدهمین همایش صنایع دریایی ایران از 27 تا30 مهر در جزیره کیش خبرداد و افزود: با توجه به این که پارسال اصلی‌ترین میزگرد به صنایع نفت و گاز اختصاص داشت امسال نیز هریک از شرکت کنندگان می‌توانند دراین بخش‌ها حضور یافته و به ارائه دستاوردها و فناوری‌های بپردازند.
بیشتر آمار دو دهه صنعت نفت واردات تجهیزات، وسائل و دستگاه‌ها با فناوری‌های نوین برای تسهیل امور بود اما با گسترش شرکت‌های دانش بنیان در چند سال اخیر و همسو شدن اقتصاد دانش بنیان در صنعت نفت و توسعه فناوری و البته انتقال فناوری‌های کلیدی اولویت دار برای رشد و توسعه این صنعت مهم باعث شد که ستاد فناوری وزارت نفت کمیته تخصصی در این زمینه شکل دهد.
خوشبختانه ایران در عرصه صنایع فراساحل پیشرفت‌های زیادی داشته که برای نمونه این پیشرفت‌ها می‌توان به دکل‌های حفاری مختلفی که ساخت داخل است اشاره کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: