تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۰۱
تعداد بازدید: ۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی در رأس هیأتی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از امکانات و تجهیزات شبکه ریلی و زیرساخت های حمل و نقل چندوجهی در بندر شهید رجایی بازدید کرد.
به گزارش مارین نیوز، مرتضی باقری دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی در نشستی مشترک با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که در سالن کنفرانس بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون تعامل مناسبی بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.
وی هدف از سفر خود به استان هرمزگان را تهیه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی برای ارایه به وزیر راه و کمک هرچه بیشتر به توسعه حمل و نقل چندوجهی در بزرگترین بندر تجاری کشور عنوان کرد.
ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ارتقای کیفیت خدمات ریلی برای گسترش فعالیت مشتریان در بنادر را بسیار مهم دانست و گفت: حمل مستقیم بار تا محوطه های مکانیزه، برنامه جدیدی است که می تواند حجم جابجایی ریلی بار از جمله مواد معدنی را در بندر افزایش و هزینه ها را نیز کاهش دهد.
وی افزود: قرار است دو شرکت در طرح جامع مواد معدنی در بندر شهید رجایی سیستم واگن برگردان را در این منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی کنند.
مهرداد نقی زاده مشاور مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: حمل ریلی کالاهای لجستیکی از بندر شهید رجایی به بندر خشک آپرین در نزدیکی تهران باید گسترش یابد و باید مطابق استاندارهای جهانی اهمیت این جابجایی در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد.
در ادامه این نشست، جعفر محمودی مشاور مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی بیان کرد: باید از زاویه بندری به توسعه ریلی در بندر نگاه شود و باید برای حل مشکلات نرم افزاری برنامه ریزی شود.
وی تصریح کرد: اپراتور شدن راه آهن برای فعالیت ریلی در بندر مطابق سایر بنادر پیشرفته دنیا می تواند به توسعه فعالیت ها در کریدور شمال جنوب و جابجایی بار کمک کند.
در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا پورفخری مدیر کل راه آهن استان هرمزگان خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد گسترش خطوط ریل در بندر شهید رجایی به محل فعالیت بسیاری از شرکت های حمل و نقل بار هستیم و در حال حاضر، تخلیه واگن ها روزانه از ٥٠ به ١٠٠ واگن افزایش یافته است.
در ابتدای این نشست، محمد علی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی از اقدامات بندر شهید رجایی در زمینه توسعه زیرساخت های ریلی این بندر را ارائه کرد.
وی اظهار داشت: طی ٤ ماهه نخست سال جاری نزدیک به دو میلیون تن بار از طریق ریل از این بندر جابجا شد که ١١ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش دارد.
لازم به ذکر است، پس از پایان این نشست، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از پایانه های ریلی کانتینری و خطوط ریلی اراضی پشتیبانی و انبارها و اسکله های فله و کانتینری بازدید کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: