تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۱۰
تعداد بازدید: ۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال سه میلیون تن سوخت از بندر نفتی خلیج فارس در مجتمع بندری شهید رجایی به کشتی های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود.
به گزارش مارین نیوز، محمدعلی اصل سعیدی پور پنجشنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه 860 هزار و 700 تن سوخت به کشتی های عبوری در مسیر مذکور فروخته شده ودراین مدت 100 کشتی از بندر نفتی خلیج فارس در مجتمع بندری شهید رجایی سوخت گیری کرده اند.
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس از پنج درصد در سال 86 به 20 درصد در سال 95 خبر داد. 
سعیدی پور با بیان اینکه این بندر 70 کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را در آبهای خلیج فارس برای تامین سوخت آنها، کاهش داده، گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم سوخت رسانی این بندر تا 50 درصد افزایش یابد. 
وی اضافه شدن تعداد شرکت های بخش خصوصی را علت اصلی توسعه صنعت بانکرینگ در بندر نفتی خلیج فارس عنوان کرد. 
سعیدی پور گفت : درآمد زایی سالانه سه میلیارد دلاری و اشتغال زایی برای هزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ (فروش سوخت در دریا) در بنادر هرمزگان است.
لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که بدون معطلی و در کمترین زمان، خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها در آنها انجام می شود. 
نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین کالاهای سوختی برای کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است. 
بندر نفتی خلیج فارس با دارا بودن 9 پست اسکله به طول یک هزار و 200 متر و آبخور متوسط هفت و نیم متر و وسعت 320 هکتاری ، هم اکنون در بین 200 بندر سوخت رسان جهان جایگاه یازدهم را دارد. 
این بندر در 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده و در زمینه سوخت رسانی، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی فعال است.

منبع : ایرنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: