تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۴۱۴
تعداد بازدید: ۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: خبری که ماه گذشته در مورد کشف 210 کانتینر کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی در استان هرمزگان اعلام شد صحیح بوده و مدارک آن موجود و در اختیار مقام قضایی است.
به گزارش مارین نیوز، علی‌اصغر خرم‌روی جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در نشست خبری با بیان اینکه وظیفه ذاتی نیروی انتظامی به لحاظ شرعی و قانونی مبارزه با قاچاق کالا است، اظهار کرد: در این راستا سعی کرده‌ایم که موضوعات انتظامی و اخبار این حوزه را به طور شفاف و مستند اعلام کنیم تا حاشیه‌ها به حداقل برسد.
وی افزود: ما بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا، موضوعات مربوط به این حوزه را با دقت رصد می‌کنیم و در پرونده اخیر که اخبار آن در ماه گذشته مبنی بر کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق در هرمزگان اعلام شد، صحیح و مستند بوده و مدارک آن موجود و در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان درباره جزئیات این کشف بزرگ اظهار داشت: در پرونده اخیر افرادی در قالب یک باند با اخذ مجوزهای جعلی و جعل اسناد و مدارک و سندسازی از طریق مهرها و پلمب‌ها و شرکت‌های جعلی و کاغذی و ارائه اسناد جعلی و دستکاری در مجوزهای محدودی که برای آنها صادر شده بود، اقدام به وارد کردن کالای قاچاق در حجم زیاد به کشور می‌کردند.
خرم‌روی ادامه داد: به عنوان مثال فردی مجوز واردات کالایی به میزان 20 فوت و با وزن مشخص را داشته اما با جعل اسناد و دستکاری مدارک 20 کانتینر کالا را از گمرک خارج کرده است.
وی بیان کرد: کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست بلکه با بررسی ابعاد مختلف و زوایای اقدامات این باند، اعترافات و بررسی سامانه‌های مرتبط این موضوع مشخص و محرز است که این میزان کالای قاچاق در قالب اقدامات این باند از استان خارج شده است.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به دستگیری 26 نفر در این پرونده، گفت: در مرحله اول چهار نفر دستگیر شدند که با اعترافات و بررسی زوایای مختلف آن 22 نفر دیگر در ارتباط با این پرونده بازداشت شدند که اکنون چهار نفر در زندان بوده و برای مابقی نیز قرارهای بالای 250 میلیون تومان صادر شده است.
خرم‌روی خاطرنشان کرد: از میان 26 نفر دستگیر شده، دو نفر صاحب کالا، چهار نفر ترخیص‌کار، 6 نفر نیروی اداری و کارمند و تعدادی نیز افرادی با هویت مشخص تحت امر شرکت‌های وابسته به دو سازمان دولتی هستند.
وی از وجود یک زن در میان دستگیر شدگان نیز خبر داد.
این مقام عالی انتظامی استان هرمزگان همچنین اظهار کرد: در این پرونده 210 کانتینر کالای قاچاق کشف و شناسایی و 6 کانتینر ضبط شده است و مشخص و محرز شده که این تعداد کانتینر در طول حدود یک سال اخیر از استان وارد کشور شده است.
خرم‌روی تأکید کرد: وقتی افراد با قرار معلوم بازداشت شده و حضور خودشان را در این باند و این تعداد کانتینر کالای قاچاق اعتراف کرده‌اند و اسناد و مدارک به طور دقیق بررسی و پیگیری شده جایی برای تکذیب وجود ندارد.
وی عنوان کرد: نیروی انتظامی همواره تلاش کرده تا در انجام وظیفه خود دچار ملاحظات نشود و این باند نیز با چند ماه کار و بررسی مداوم کشف و شناسایی شده و ما بر اساس قانون با دستگاه قضایی هماهنگ بوده و همه اسناد و مدارک این پرونده را در اختیار مقام قضایی قرار داده‌ایم.
جانشین فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: ما در دادن و ندادن اطلاعات و همکاری‌‌هایمان با بخش‌های مختلف محدوده‌ای داریم اما تمام مراحل این پرونده با هماهنگی و همکاری مقام قضائی انجام شده است.

منبع : فارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: